Berga organitza tres activitats per fomentar la poesia

Fomentar la poesia és l’objectiu dels actes poètics que es fan aquest divendres i dissabte a Berga, aprofitant la commemoració del Dia Internacional de la Poesia, que se celebra diumenge, 21 de març. Les propostes, obertes a tothom, són un recital de poesia clàssica catalana, una actuació poètica a l’aire lliure que es diu ‘Tastapoesia’, i un taller d’introducció a la poesia.
Són actes impulsats pel Consorci per a la Normalització Lingüística i el departament de Cultura de la Generalitat, amb el suport de l’Ajuntament de Berga.
El recital de poesia clàssica catalana es farà aquest divendres a ¼ de 9 del vespre al pavelló de Suècia, a càrrec del rapsode berguedà Antoni Vilà, que ha explicat que entre la selecció de poesies hi ha obres dels poetes Salvador Espriu, Joan Maragall i Josep Maria Segarra, entre altres.
Al recital de Vilà l’acompanyarà, al piano, Elisenda Martí, que interpretarà diverses obres musicals del romanticisme adaptades a cada tipus de poesia.
Dissabte, a 2/4 d’1 del migdia a la plaça de Sant Joan de Berga, hi haurà el ‘Tastapoesia’ una activitat poètica on hi participaran diversos poetes i rapsodes locals com Toni Gol, Xavier Guitó, o Marcel Tuyet, i que també comptarà amb la participació d’alumnes de les parelles lingüístiques del programa ‘Voluntariat per la llengua’, tal com ha concretat Carme Barniol, regidora de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Berga.
El tercer dels actes, el taller d’introducció a la poesia, es farà a la biblioteca Ramon Vinyes de Berga els dissabtes 20 i 27 de març, i el 10, 17 i 24 d’abril, de les 10 del matí a les 2 del migdia. El coordina Toni Gol. Les inscripcions es poden fer a la mateixa biblioteca.