La Diputació de Barcelona contractarà 32 persones al Berguedà per vigilar els boscos durant l’estiu

La Diputació de Barcelona prepara la campanya de prevenció d’incendis per aquest estiu. Per definir l’operatiu d’aquesta temporada, l’Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d’Incendis Forestals està fent la selecció per cobrir les places d’informadors i d’operadors de comunicacions. En el conjunt de les comarques de Barcelona es necessiten 220 informadors i 23 operadors de comunicacions. Al Berguedà s’han de contractar 32 persones que formaran les 16 unitats de vigilància amb què compta la comarca. A més, es contractaran dos operadors de comunicacions, que, des del parc de Bombers de Berga, rebran i coordinaran totes les comunicacions. Els informadors seran els encarregats de recórrer diàriament el territori per vigilar i controlar qualsevol possible incidència. L’informador es mou amb un vehicle tot terreny i cada dia recorre una de les 110 rutes assignades a les 9 zones en què es divideixen les més de 402.000 hectàrees forestals que abasta el Pla de Vigilància de la Diputació.
En una entrevista al programa “Berguedà Nit” de Ràdio Berga Pilar Raich, de l’Oficina de Prevenció d’Incendis, ha explicat que aquests dies s’estan fent els exàmens per contractar als informadors. Els candidats han de superar un test psicotècnic d’aptitud, un test d’intel·ligència i una prova tècnica sobre conceptes bàsics d’incendis i coneixements de cartografia.
La campanya d’aquest estiu començarà el 10 de juny i finalitzarà l’1 de setembre. Això sí, les dates podran variar en funció del risc d’incendi forestal a cada zona. Ara, encara no està clar com serà l’estiu i si el risc de foc serà elevat. Però si la primavera és plujosa, tal com es preveu, podria haver-hi molt sotabosc, i això fa augmentar el perill d’incendi.
El Pla d’Informació i Vigilància contra els incendis es desenvolupa conjuntament des del 1996 entre les Agrupacions de Defensa Forestal i federacions d’ADF, la Diputació i els ajuntaments de la província. A la campanya d’enguany hi participen 244 ajuntaments, 109 ADF i 9 federacions d’ADF.