L’Ajuntament de Berga crearà una comissió de seguiment sobre l’expedient de la concessió de l’hotel Berga Park

L’Ajuntament de Berga crearà una comissió de seguiment de l’expedient de la possible rescissió de la concessió a l’empresa Inberga Tur de l’hotel Berga Park i l’hostatgeria de Queralt. Hi participarà un representant de cada grup municipal, l’alcalde, el secretari i també alguns dels experts externs a l’Ajuntament, tècnics i advocats, que estan assessorant al consistori en aquest tema. El ple de l’Ajuntament ho va aprovar ahir a proposta del PSC. Al ple l’alcalde de Berga, Juli Gendrau, va remarcar que la intenció és arribar a un acord amb totes les parts, també amb els concessionaris de l’hotel i l’hostatgeria, encara que això alenteixi molt el procés. I és que l’equip de govern i la resta de grups municipals volen evitar que la qüestió pugui acabar als jutjats.
Segons Gendrau, l’Ajuntament actuarà “amb fermesa” perquè aquest tema s’ha de resoldre “com més aviat millor”. L’alcalde hi va afegir que el procés administratiu obert continua el seu camí. En aquest sentit, i després que en l’anterior ple s’acceptessin les al·legacions presentades per Inberga Tur, l’Ajuntament ha sol·licitat a l’empresa concessionària informació i documentació que permeti assegurar la viabilitat del projecte. Una informació que els responsables de l’empresa han d’entregar en els propers dies.
Els socialistes també demanaven que s’establís el desembre d’aquest any com a data límit per resoldre la suspensió de la concessió. Finalment es va acordar flexibilitzar aquest termini i els grups municipals es van comprometre a revisar aquest tema al ple de desembre. La creació d’aquesta comissió es va aprovar per unanimitat. Un cop constituïda es reunirà mensualment.