34 treballs de recerca d’alumnes del Berguedà es publiquen en un llibre

Els millors treballs de recerca dels alumnes de segon de Batxillerat del Berguedà s’han publicat en un llibre. L’obra recull 34 treballs, resumits, i sobre diferents temàtiques. S’han seleccionat d’entre un total de 161 treballs de recerca dels alumnes dels cinc instituts de la comarca: el Guillem de Berguedà de Berga, l’Escola Xarxa, l’institut de Bagà, el de Gironella i el de Puig-reig.
A l’hora de triar-los s’ha tingut en compte tant la qualitat com la varietat de temàtiques. N’hi ha de ciències socials, com ara “Conflictes a l’escola”. De ciències experimentals, “Fibromiàlgia: una forma de vida”. De llengües hi ha per exemple el titulat “Anàlisi de la influència dels eslògans en publicitat”. De música, “Les violes: de la petita a la gran”. D’educació física, com ara el treball “L’escalada al Pedraforca”. De tecnologia, per exemple “Els bombers de Berga”. I de visual i plàstica, amb “Videoart”, entre d’altres. Tots estan molt treballats i amb un bon resultat final, segons ha destacat Eva Rodríguez, coordinadora pedagògica de l’Institut de Gironella.
La presentació dels llibres de resums de treballs de recerca, que s’edita per vuitè any consecutiu, s’ha presentat aquesta tarda al Pavelló de Suècia de Berga. En l’acte, on hi han participat nombrosos estudiants de Batxillerat, hi ha hagut una conferència – espectacle titulat “Des d’Arquímedes fins a Einstein”, a càrrec de Dani Jiménez, pioner a Catalunya fent ciència experimental a la televisió (durant quatre anys ha fet la secció de ciència del programa El Club, de TV3). A continuació, s’han lliurat els primers exemplars dels llibres als alumnes que, amb els seus resums, han contribuït a la confecció d’aquesta edició. La resta de llibres, que se n’han editat 300, es repartiran als instituts del Berguedà.
De llibres amb els resums dels millors treballs de recerca del curs 2009-2010 ( i la referència dels de tots els estudiants) també se’n portaran a les entitats, empreses i ens que han col·laborat econòmicament en l’edició de l’obra. I entre vint i trenta es vendran. De fet, pel preu de 6 euros avui ja s’han pogut comprar els primers exemplars, i la resta es podran trobar per Sant Jordi a les llibreries de Berga.