Dos estudiants de La Salle de Berga han guanyat un premi de química. Alejandro Motos i Esteve Torrents, de quart d’ESO, han estat guardonats en un certamen que es convoca a nivell de Catalunya i que es diu Quins elements!. El seu treball ha estat triat per respondre amb una bona imatge a la pregunta: quin és l’element químic essencial i comú a la Torre Eiffel i a la sang humana? És el ferro.
La imatge és un muntatge fet amb Photoshop de petites torres eiffels que es mouen per dins les venes de l’home, per la sang. Una idea ben pensada i ben elaborada. Són aspectes que s’han tingut en compte a l’hora de donar-los el reconeixement. I això que, en principi, el premi Quins elements! va dirigit a estudiants de batxillerat i no pas d’ESO. La professora de física i química de La Salle però, Maite Cortina, va trobar interessant la convocatòria de la Societat Catalana de Química i del departament de ciències de l’Institut d’Estudis Catalans i va voler que els seus alumnes hi participessin encara que no entrés a concurs. La sorpresa va ser que quan van rebre el treball d’aquesta classe el van acceptar. Eren dotze imatges que responien a les dotze preguntes sobre química que formulaven i es feia en format calendari, fent servir la taula dels elements químics; i a més, es va canviar el santoral per efemèrides químiques. D’aquestes dotze imatges la d’Alejandro Motos i Esteve Torrents va sortir premiada. És un reconeixement a la feina feta, segons ha destacat el director de La Salle, Josep Pujantell.
La professora també ha valorat molt bé la feina feta pels estudiants, contenta que els nois i noies treguin profit de les assignatures que se’ls imparteixen a l’institut.

