La terra denominació d’origen Berguedà ja es comercialitza amb aquesta marca: Terra del Berguedà. És el nom que li ha posat l’empresa de Viver i Serrateix Agroviver a la terra que ven per a plantes. Es tracta d’una aposta per donar un valor afegit al producte, que és de bona qualitat perquè s’obté de la barreja de restes vegetals i de fems compostats de porcs, vaques i vedells.
Dolors Boix, empresària d’Agroviver, ha destacat que el fet de controlar ben bé què mengen els animals permet saber amb quins fems s’enriqueixen les terres, i també que els femers estan coberts i quan plou no marxen els nutrients. Són aspectes que fan que la terra que venen per a plantes tingui una més bona qualitat i es diferenciï d’altres productes de la competència. Es tracta d’una terra que té unes propietats que altres no tenen. Si fins ara ja tenia segell qualitatiu, ara s’hi suma la marca berguedana, ja que l’envàs identifica l’origen.
El nou substracte es comercialitza a tot Catalunya i a una part de l’Aragó; això de moment, perquè no es descarta arribar més lluny. Es presenta amb sacs de 50 litres i a cada sac no només s’hi pot llegir Terra del Berguedà sinó que a més a més s’ha pensat amb una imatge que identifiqués la comarca. El sac l’il·lustra una gran fotografia d’una orquídia salvatge, autòctona del Pirineu i en perill d’extinció, però que encara es pot trobar al Berguedà.

