El CE Berga i l’Atlético de Madrid comparteixen els colors de la samarreta, el blanc i el vermell, però ara també estan units per un campus d’estiu. Berga acollirà el primer campus de futbol que l’Atlético de Madrid fa a Catalunya. Es tracta d’una oferta adreçada a nens i nenes d’entre 4 i 16 anys, que tindrà lloc en dues tongades diferents, la primera i la segona setmana de juliol. Ho organitzen conjuntament la Fundación Atlético de Madrid i el Club Esportiu Berga. L’objectiu és que els infants i joves que durant tot l’any practiquen futbol tinguin l’oportunitat de perfeccionar el seu nivell amb monitors de prestigi de diferents clubs de la lliga espanyola com el mateix Atlético de Madrid, però també l’Espanyol i el FC Barcelona. Es faran sessions d’ensenyament específic de futbol, on es tractaran temes en els que durant el curs no hi ha oportunitat d’aprofundir. A més, aniran a la piscina i faran activitats de lleure com jocs de nit.
En aquest sentit, l’organització pensa que Berga és el lloc idoni per fer un campus d’aquestes característiques ja que compleix tots els requeriments. En una entrevista al programa “Berguedà Nit” de Ràdio Berga el coordinador del Campus, Daniel Fernández, ha destacat que Berga “compta amb bones instal•lacions esportives, té la piscina a prop, hi ha espais per allotjar als participants i queda a prop de molts punts del país”.
El campus s’adreça a jugadors dels clubs berguedans o d’altres comarques veïnes, però també a futbolistes de tot Catalunya i fins i tot altres equips de l’estat. Per això es faran dos torns: la primera setmana, del 3 al 10 de juliol, serà per als infants i joves que es quedin a dormir i pels que no, mentre que la segona setmana, del 10 al 17 de juliol, serà només per a jugadors externs. A més, aquest serà un dels pocs campus de futbol en què també hi podran participar nenes.
La direcció técnica-esportiva va a càrrec de Milinko Pantic i Josep Manel de Dios serà l’entrenador de porters. El coordinador del campus creu que la marca de l’Atlético, vigent campió de l’Europa League, serà un bon reclam per atreure participants. Les inscripcions per al campus es poden fer fins a 5 dies abans de començar l’estada. Tota la informació es pot trobar al web de l’Atlético de Madrid. La previsió és que hi participin uns 120 infants i joves.

