S’obre el termini per presentar-se al Premi Concerts Verds de composició

L’Orquestra Berguedà convoca un any més el Premi Concerts Verds de composició. Serà la sisena edició d’aquest certamen que incorpora com a novetat el primer concurs de músics de cambra. Es tracta d’un concurs obert a tots els grups de cambra d’estudiants de música de Catalunya (duo, trio, quartet, quintet, sextet, septet i octet) i es nodrirà de les peces que es presentin al concurs de composició. Hi haurà dues categories: l’A per a grups d’una mitjana d’edat màxima de 15 anys i la B per als d’una mitjana d’11 anys.
Pel que fa al concurs de composició, com altres anys, s’adreça a qualsevol compositor que no tingui més de 40 anys. S’han de presentar obres originals i inèdites i han de ser escrites per a formacions de cambra. En aquest cas, el Premi Concerts Verds està dotat amb 1.000 euros de premi. El concurs de cambra també tindrà uns premis interessants: 500 euros per a la categoria A i 300 euros en concepte de material per a la categoria B. El coordinador de l’Orquestra Berguedà, Carles Planas, creu que la dotació dels guardons és un bon atractiu i per això hi esperen una bona participació.
Per a tots dos concursos la inscripció ja és oberta i es tancarà el 15 de gener. Els guanyadors es coneixeran el 29 o el 30 de gener, al cap de quinze dies, que és quan tindrà lloc a l’Escola Municipal de Música de Puig-reig les proves del concurs de cambra, en què s’estrenarà l’obra premiada. Les obres que vulguin participar al premi de composició Concerts Verds s’han de fer arribar a l’atenció de l’Orquestra Berguedà, a l’escola de música de Puig-reig (c/ Maragall, núm. 6).