Autònoms del Berguedà podran participar a esmorzars per parlar d’inquietuds i problemes i posar en comú temes

Formar i ajudar als autònoms del Berguedà. Aquest és l’objectiu de la campanya que ha presentat el Consorci de Formació i d’Iniciatives (CFI) Cercs-Berguedà i la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya. La iniciativa, de sis mesos de durada, inclou com a novetat El cafè de l’autònom’, uns esmorzars distesos entre organitzadors i autònoms per parlar de les inquietuds, problemes i novetats del sector, tal com ha explicat el gerent del CFI, Eduard Barcons.
També es repetiran les càpsules formatives que l’any passat es van celebrar amb èxit d’assistència, amb 72 participants, i que el què fan és aprofundir en el coneixement sobre la creació i consolidació d’un projecte empresarial.
El president de Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya, Salvador Duarte, que també participarà en algunes de les trobades, ha explicat que alguns dels temes a tractar seran el finançament i la nova reforma laboral i de pensions.
Duarte ha destacat que mentre els darrers anys a l’estat hi va haver la baixa de 180.000 autònoms, últimament hi ha hagut 120.000 altes, fet que confirma que la majoria de noves empreses són d’autònoms.
Les dues entitats també han recordat que ofereixen el servei d’assessorament gratuït a autònoms durant 12 hores cada setmana, fora d’horaris laborals.
L’any passat al Berguedà 133 persones van utilitzar els servei de creació d’empreses del CFI, i de les 35 empreses que es van ajudar a crear, el 70% eren autònoms.
A finals del quart trimestre de 2010, al Berguedà hi havia 3.639 autònoms, uns 300 menys que l’any 2008.
Els empresaris interessats a participar a El cafè de l’autònom ho poden fer gratuïtament, apuntant-se al Consorci, al telèfon 93 824 77 00.