General

La Generalitat proposa un tercer carril reversible a la c-16 de Berga a Bagà

De moment és una idea, però amb la situació econòmica actual pot ser una alternativa temporal al car desdoblament de Berga a Bagà, xifrat en 750 milions d’euros. Estem parlant de la intenció del govern de la Generalitat de construir un tercer carril reversible a la C-16 des de Berga al Túnel del Cadí, amb una inversió que podria acostar-se als 150 milions d’euros. El projecte constructiu de l’ampliació ja s’ha tret a licitació i segons ha explicat a Ràdio Berga el Director General de Carreteres de la Generalitat, Jordi Follia, aquesta ‘idea’ cal tractar-la amb els municipis de la zona, però aquesta seria una bona opció mentre no hi hagin les condicions econòmiques i les voluntats polítiques, sobretot a França, per a desdoblar la C-16 a banda i banda del túnel del Cadí. També cal estudiar l’aprofitament que hi hauria d’aquestes obres quan s’hagi de desdoblar la carretera.
Aquest tram de 20 quilòmetres, ja compta amb algunes zones amb tres carrils, pel que no s’hauria d’actuar a tot arreu, només a uns 9 quilòmetres pertanyents als municipis de Berga, Cercs, La Nou, Sant Julià de Cerdanyola, Guardiola de Berguedà i Bagà. L’obra comportaria refer els enllaços de la C-16 amb la resta de carreteres però no s’ampliarien els túnels que hi ha a la zona, els de Berga, Cercs, la Nou, el del Collet, i el de Guardiola de Berguedà, que continuarien amb dos carrils, tot i que es podrien destinar a un mateix sentit de circulació durant les puntes de trànsit, utilitzant l’antiga carretera 1411 o les travessies de les poblacions per a l’altra carril.
Una bona part del pressupost aniria destinat a la senyalització automatitzada i controlada de les balises del carril central, que tant serviria d’anada com de tornada depenent del volum de trànsit existent.
Segons el director general de Carreteres, Jordi Follia, hores d’ara s’està licitant la redacció del projecte i l’objectiu de la conselleria de Territori i Sostenibilitat és parlar-ne amb els ajuntaments del territori l’any vinent.

Comentaris