Els campaments d’Acció Escolta de Catalunya a Guardiola de Berguedà guanyen un Premi d’Educació en el Lleure

Acció Escolta de Catalunya organitzarà enguany la 3a edició dels Campaments Generals, que es farà a Guardiola de Berguedà. Els Campaments Generals són una gran activitat que organitza Acció Escolta de Catalunya de manera periòdica cada 4 o 5 anys. Anteriorment, s’han dut a terme les edicions dels Campaments Generals 2006 i 2010, respectivament. I enguany, que tornen a fer-se, el lloc escollit ha estat Guardiola, a la nostra comarca. Un projecte – de moment sobre el paper – que rebrà dilluns el Premi d’Educació en el Lleure.

Els Campaments Generals són una trobada juvenil i multitudinària que organitza Acció Escolta de Catalunya, en què també participen les altres dues associacions representatives de l’escoltisme català: Minyons Escoltes i Guies de Catalunya i Escoltes Catalans. Enguany s’espera l’assistència de 2.000 infants i joves provinents d’agrupaments escoltes que, durant cinc dies, conviuran en un entorn natural. La llum serà l’eix temàtic de les diferents activitats amb l’objectiu de treballar l’educació ambiental, la importància de la ciència i el coneixement o l’espiritualitat, en el marc de la proposta educativa d’aprenentatge i servei de l’escoltisme.

És, de fet, la programació feta i l’organització prèvia que s’està duent a terme per fer-la possible que ha estat premiada per la Fundació Carulla.

Guardó d’Educació en el Lleure per la iniciativa

En aquest sentit, el proper dilluns 16 de març, a partir de les 7 de la tarda, Acció Escolta de Catalunya, que portarà a terme aquest projecte a Guardiola de Berguedà, rebrà al Palau Robert el Premi d’Educació en el Lleure per l’esmentada iniciativa “Campaments Generals 2015. Una experiència brillant!”. Concretament, aquest guardó va destinat a reconèixer la millor experiència o projectes presentats que estigui fet per joves i/o adreçat a joves, i és ofert per la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya.

Aquest 2015 les distincions instituïdes per la Fundació Carulla arriben a la seva onzena edició.

Els Premis d’Educació en el Lleure són sis guardons, dotats amb 4.000 euros cadascun, destinats a reconèixer projectes, experiències i trajectòries de caràcter educatiu en l’àmbit de l’educació social i del lleure.

El Club d’Esplai Bellvitge-Fundespai, de l’Hospitalet de Llobregat, ha estat distingit, dins la categoria de Trajectòria, per “La capsa dels somnis. 45 anys del Club d’Esplai Bellvitge”. Els quatre premis restants, pertanyents a la categoria de Projectes i experiències, han estat atorgats a l’Associació La Rotllana, de Badalona; l’Associació Riborquestra, de Barcelona; el Taller de Teatre del Centre Parroquial Sant Vicenç, de Sabadell; i l’Associació Club d’Esplai La Florida, de l’Hospitalet de Llobregat.

El jurat, que aquest any ha valorat les 63 propostes rebudes, ha estat integrat per Carles Barba, Josep Gonzàlez-Agàpito, Fabian Mohedano, Rosa M. Pujol, Núria Ramon, Rafa Ruiz de Gauna, Antoni Reig i Marta Rosàs.

Pel que fa a la iniciativa d’Acció Escolta de Catalunya, l’anterior edició es va fer al 2010, i va celebrar-se al terreny del Flamicell, al Pallars Jussà. A Guardiola de Berguedà, els escoltes acamparan al terreny de Cal Companyó.

X