El Berguedà presentarà al novembre l’estratègia per al període 2015 – 2020 que ha de guiar el desenvolupament econòmic dels propers anys

El Berguedà presentarà a principi de novembre la nova Estratègia Berguedana 2015 – 2020. El passat maig, la Comissió Executiva de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà va acordar iniciar un nou procés d’anàlisi, reflexió i debat per avançar en el model de desenvolupament comarcal de futur, amb la voluntat de generar visions compartides i impulsar projectes i actuacions per al desenvolupament del Berguedà.

Estratègia Berguedana2011-2015_ProjectesDurant l’any 2011, en el marc del Consell Econòmic i Social del Berguedà es va impulsar  ja l’Estratègia Berguedana 2011 – 2015, una proposta de planificació estratègica comarcal per establir una orientació de creixement econòmic, d’ocupació i desenvolupament territorial clara i definida. A partir dels eixos de formació de persones, atracció d’inversions, i innovació tecnològica, en aquest període s’han impulsat 14 projectes estratègics pel Berguedà. Ara però, i segons fonts de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, “és necessari realitzar una revisió i actualització d’aquesta estratègia territorial atès que el seu impacte ha estat desigual  a  conseqüència  de  les  profundes  transformacions  socials  i  econòmiques que  ens  han  afectat  en  els darrers  anys”.

Sessió de treball el 9 de setembre

D’aquesta manera, s’inicia un nou procés de reflexió i debat per establir prioritats, projectes, estratègies i reptes que haurà de fer front el Berguedà en els propers anys. El proper 9 de setembre, tindrà lloc una sessió de treball, en la qual, estan convocats a participar els representants de les diferents administracions públiques (ajuntaments, Consell Comarcal, Agència, Diputació de Barcelona, Generalitat de Catalunya), representants dels agents econòmics (ACEB, Cambra de Comerç, PIMEC, altres associacions empresarials), representants sindical (UGT i CCOO), universitats, centres de recerca i centres educatius,  membres d’entitats i associacions esportives, culturals i socials, entre d’altres. “En resum, una representació dels agents territorials, públics i privats, amb un paper actiu a les iniciatives de la societat berguedana” han explicat fonts de l’Agència.

La nova Estratègia Berguedana 2015 – 2020 ha de representar un repte important per fer visibles les apostes de futur en l’àmbit del desenvolupament econòmic i territorial de la comarca. També, un espai per la generació de compromisos i col·laboracions a l’entorn d’uns objectius prioritaris que han de permetre avançar en  l’aposta d’especialització sectorial i tecnològica dins del sectors líders de la nostra economia com els recursos naturals i el turisme, l’energia i la biomassa, la indústria tèxtil i l’agroalimentària, és a dir, “per remar tots en la mateixa direcció cap a un horitzó estratègic concret i definit amb un màxim de 15 projectes tractors”, han relatat des de l’Agència de Desenvolupament. A més a més, el procés ha de servir per identificar, a través l’Estratègia de recerca i innovació per a l’especialització intel·ligent de Catalunya (RIS3CAT), la participació del Berguedà en un projecte d’especialització i competitivitat territorial (PECT).

Durant el mes de setembre, es durà a terme els treballs tècnics d’anàlisi, detecció i definició de projectes mitjançant grups de treball, i posteriorment, es preveu l’obertura d’un procés de participació per la incorporació de noves propostes, esmenes i priorització dels projectes. Amb l’objectiu de poder presentar la nova Estratègia Berguedana 2015 – 2020 a principis de novembre 2015.

FOTO: Reunió amb el sector educatiu, imatge d’arxiu. AUTOR: ADBerguedà/Cedida

X