L’empresari Joan Barniol acusa la CUP de Berga de “desconeixement” del projecte del Parc de la Natura i de falta de sensibilitat

L’impulsor del projecte del Parc de la Natura, l’empresari Joan Barniol (del càmping Berga Resort) –que va fer la proposta fa més de 22 anys– creu la CUP de Berga, que governa a la ciutat, “no té l’última paraula” sobre la creació d’aquest projecte turístic, “que sembla que desconeixen”, ha dit. Un Parc de la Natura que la CUP descarta. Ho manifestava la setmana passada en un comunicat.

Barniol ha respost també amb un comunicat on ha detallat els avantatges del projecte, fet que ha argumentat també a Ràdio Berga i que pots escoltar clicant l’àudio adjunt.

Ha recordat que la CUP “només té 6 dels 17 regidors del que es composa el ple” i que, per tant, aquesta ha de ser una decisió municipal. Per a Barniol, a més, es tracta d’un projecte que “sobrepassa” l’equip de govern. “Aconsellaríem demanar la col·laboració i complicitat de tots els grups dels que es composa l’Ajuntament de Berga, a fi de fer-lo possible”, ha manifestat. I ha reiterat que els ideòlegs del mateix “portem visitats 174 espais tematitzats i 30 parcs nacionals arreu del món per adquirir els coneixements necessaris per la seva viabilitat”.

Segons Barniol, el projecte té la possibilitat “de crear 500 llocs de treball”, però necessita la implicació de l’Ajuntament de Berga, que fa anys que persegueix perquè “el consistori ja va fer malament la tramitació administrativa del Pla Especial, tal i com reconeixia una sentència del 2010; nosaltres en aquests anys només hem demanat seguretat jurídica”. L’empresari també ha dit que “l’Ajuntament ha de fer la modificació del POUM i el Pla Especial, pel qual disposa de 40.000 euros fruit d’una subvenció aquest 2015”. Un fet que suposa “cost zero”, diu, al consistori.

Barniol ha defensat que, a partir d’aquí, “els promotors poden comprar els terrenys, llogar-los, arribar a d’altres acords amb els propietaris”. Així mateix, sinó, “s’ha de convocar un concurs i serà l’adjudicatari qui pagarà els terrenys que quedaran de propietat de l’Ajuntament, que farà una concessió per la seva gestió els anys que cregui convenients”. Un concurs al qual ha recordat que “hem dit des del primer dia que ens presentarem”.

Joan Barniol ha assegurat també que la societat de la que forma part, Cim D’Estela SL, portava invertits al projecte “284.768,12 euros segons va certificar el CIDEM el 2003”, una xifra que ja supera “els 500.000 euros”.

Per a Barniol, el comunicat de la CUP “ens sembla un pamflet publicitari” i està “ple d’errors intencionats”, que “demostren una preocupant falta de coneixement del projecte”:

La CUP de Berga ha reiterat la seva negativa al projecte del Parc de la Natura, perquè creu que és un risc i no una oportunitat. Segons ha expressat la formació en un comunicat després que el tema es posés de nou sobre la taula arran de la visita del cap de llista d’Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Ramon Espadaler, a la ciutat. Espadaler va visitar el càmping Berga Resort, on va parlar amb l’empresari Joan Barniol, impulsor de la proposta, posant el punt de mira sobre “el no rotund” de la CUP al projecte.

El comunicat de la CUP assegurava que “en cap cas s’ha de renunciar al turisme, al contrari, però no ha de ser l’eix central de la nostra economia”. Afegia que “els projectes turístics que es basen en la massificació anirien progressivament en detriment dels béns capaços de captar turisme: la natura, la bellesa paisatgística o la tranquil·litat”. Segons la CUP, “no veiem el projecte del Parc de la Natura com una oportunitat sinó com un risc; que l’economia local i comarcal es reestructuri a l’entorn d’una estratègia uniempresarial, que no sabem cap on es desenvoluparà ni en quina qualitat creixerà i l’existència de la qual dependrà exclusivament dels resultats d’un compte d’explotació”. Per a la CUP, és “impensable” que el projecte vagi endavant.

 FOTO: Entorn del càmping Berga Resort, al costat del qual s’ubicaria el Parc de la Natura

X