Nicolàs Viso i Rosalia Monroy donen suport a Núria Parlón en la lluita amb Iceta per la Secretaria General del PSC

El 1r secretari del Partit Socialista Català al Berguedà i alcalde de Bagà, Nicolàs Viso, i la regidora de l’Ajuntament de Berga, Rosalia Monroy, són dos dels militants del partit socialista que han volgut donar suport a la candidatura de Núria Parlón per assumir el càrrec de Secretària General del PSC.

Viso i Monroy formen part d’una llista d’alcaldes i regidors del Berguedà, Bages, Osona, Ripollès, Anoia, Terres de Lleida i Aran que han volgut donar suport a la candidatura de Parlón, que lluita pel càrrec amb l’actual Secretari General del partit, Miquel Iceta.

Parlón, a més, ha fet públic un manifest que considera que “els darrers governs conservadors han paralitzat la proposta de divisió territorial dels Governs catalanistes i de progrés que tenia com a objectiu convertir els diferents territoris catalans en protagonistes del seu futur”. Segons la candidata, aquests governs “han enterrat una proposta que apostava per donar valor al diferents territoris i l’han substituïda pel no res”.

La candidata socialista parteix d’aquesta base per afirmar que “aquesta inacció impedeix als pobles i viles de fora de l’Àrea Metropolitana de Barcelona sortir de la crisi econòmica amb la mateixa velocitat que la Catalunya més urbana”.

En definitiva, Parlón defensa “una visió i un exercici pràctic més federal a Catalunya“. Una idea que, segons la candidata, necessita que “el socialisme català vaig més enllà de la seva implantació metropolitana i torni a ser representatiu del conjunt del país”.

FOTO. L’alcalde de Bagà, Nicolás Viso, és també primer secretari del PSC al Berguedà / Arxiu

X