El tram de C-16 que va de Navàs a Gironella, en sentit nord, és un dels 10 més segurs de Catalunya, segons la XV edició de l’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP, que analitza un any més l’accidentalitat a la xarxa viària catalana.
L’altra bona notícia en clau berguedana és que el tram de C-16 que uneix Berga i Bagà ha deixat de ser una de les deu vies del país amb més risc d’accident. Per contra, el tram de C-16 que va de Bagà a Bellver de Cerdanya, que en l’anterior estudi figurava entre els 10 punts més segurs del país, ha perdut aquest reconeixement.
2,47% menys d’accidents greus en el trienni 2013-2015
L’estudi EuroRAP també ha estat positiu a nivell català. Una de les conclusions més destacades que se’n treuen és que els accidents greus i mortals a Catalunya han disminuït un 2,47% durant el trienni 2013- 2015, mentre que la mobilitat per carretera va a l’alça amb un lleu creixement del 1,87%.
D’altra banda, la demarcació amb major percentatge de quilòmetres de risc “molt alt” és Girona, seguida de prop per Lleida. Totes dues demarcacions augmenten significativament aquest registre respecte l’any passat (3,1 i 5 punts percentuals, respectivament).
Finalment, pel que fa a les vies més segures, els trams de menys risc se situen majoritàriament en vies desdoblades, tant de peatge com gratuïtes. A l’altre extrem, els trams de major risc per als conductors es presenten de forma sistemàtica en vies de calçada única, amb intensitats de trànsit mitjanes o baixes.
L’EuroRAP és una iniciativa del RACC, juntament amb altres automòbil clubs europeus membres de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), que ha comptat amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit, la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.