L’aterratge de Bonpreu a Gironella és imminent. Tal com ja va avançar l’Aquí Berguedà fa uns mesos, la cadena osonenca serà la capçalera del primer gran supermercat de Gironella. L’empresa preveu començar a funcionar al municipi a finals d’aquest setembre i comptarà finalment amb una sala de vendes de 800 metres quadrats, un espai de més de 700m2 per a magatzems, aparcament per a 60 vehicles i feina per a una trentena de persones.
Però l’arribada del supermercat, que s’ubicarà a l’avinguda Catalunya -tocant a la plaça de l’Estació-, xoca amb una doble realitat. Suposarà una eina més per reduir l’atur al municipi i la comarca, però també es percep com una amenaça per al petit comerç que des de sempre ha caracteritzat Gironella.
Des de l’Associació de Comerciants de Gironella, la presidenta, Nuri Masforroll reconeix que hi ha una part significativa dels botiguers del poble que “estan una miqueta espantats”. Segons diu, la preocupació s’accentua en els comerços que es veuen afectats directament perquè venen alguns dels productes que també es vendran al supermercat. Davant aquest escenari, Masforroll només veu una solució: “L’única cosa que podem fer és aconsellar als clients que vinguin a comprar a les nostres botigues”.
Missatge de tranquil·litat de l’Ajuntament
L’Ajuntament és conscient del temor que hi ha entre alguns dels petits comerciants del municipi davant l’aterratge de Bon Preu. La regidoria de Comerç, encapçalada per Maria Àngels Sallés, ha estat en contacte amb els botiguers des que els rumors sobre l’arribada d’un gran supermercat van començar a circular pel poble.
Segons ha explicat a aquest diari l’alcalde, David Font, el consistori vol intensificar les campanyes de promoció del petit comerç per tal que la gent de fora que vingui a comprar al supermercat també es pugui sentir atreta per les botigues del voltant. “Creiem que els comerciants han de ser prou audaços per aprofitar la gent que probablement vindrà a Gironella a comprar”, ha dit l’alcalde.
Font ha recalcat que l’Ajuntament “ha mantingut i seguirà mantenint el suport al petit comerç”. Ara bé, el batlle ha aprofitat per demanar la col·laboració dels botiguers en la causa: “No els donarem la feina mastegada. Han de ser ells els que ens han de dir en quines coses els podem ajudar”. El cas és que, de moment, Bonpreu ni tan sols ha obert portes i entre els petits comerciants ja es comença a parlar d’un canvi d’etapa del comerç gironellenc.