Com cada any, l’Arxiu Comarcal del Berguedà acollirà l’exposició de les millors fotos de l’autor del calendari de l’Aquí Berguedà. El 2018 el protagonista és Joan Cortina i Serra, amb les seves fotografies dels anys 60 i 70, els darrers de la dictadura franquista.
L’exposició comptarà amb una trentena de fotos de Cortina: les 13 que formen part del calendari i una selecció de l’Arxiu Comarcal, d’entre la immensa arxiu que hi ha a Foto Luigi, al carrer Major de la capital berguedana. Les fotografies escollides, doncs, es podran veure al vestíbul de l’Arxiu durant tot el mes de gener. Això sí, només estarà oberta al públic en dies feiners: de 9 del matí a 2 del migdia, i de 2/4 de 4 a 6 de la tarda.
Tant el calendari com l’exposició de fotografies són una oportunitat històrica per descobrir l’obra de Joan Cortina, un fotògraf berguedà força desconegut, ja que fins ara les seves imatges havien sortit a la llum en comptades ocasions. La seva habilitat per retratar paisatges, cultura i carrer era coneguda per a familiars i amics propers, però passava desapercebuda per una part important de la societat berguedana.