Gironella construeix una vorera a Cal Ramons per evitar que els vianants passin per la calçada

L’Ajuntament de Gironella ha construït un tram de vorera a Cal Ramons i ha acabat una escullera de pedra al carrer de la Font de l’Ermita per evitar nous esfondraments. Les accions, ha dit la regidora d’Urbanisme, Sílvia Corbera,  responen a “demandes dels vilatans” i permeten seguir amb l’objectiu de millorar i treballar constantment la mobilitat al poble.

A Cal Ramons, l’actuació ha consistit en crear una vorera que enllaça la carretera Serres de Biure amb el carrer Pla de Corbera. També s’hi ha posat una barana de seguretat en un tram d’uns 100 metres aproximadament. Era una zona on encara no existia cap espai de seguretat per als vianants, la qual cosa els obligava a passar a peu per la calçada. L’actuació, prevista en el Pla de Mobilitat aprovat l’any 2016, s’ha tirat endavant gràcies als 26.250 euros finançats directament per l’Ajuntament.

Pel que fa a la Font de l’Ermita, es tracta d’un tram viari que uneix el nucli històric amb la font de l’Ermita. Fins ara presentava un alt risc d’esllavissada a causa del pas dels vehicles. De fet, en els últims mesos s’havia hagut de senyalitzar part de la zona per un esfondrament com a conseqüència de les pluges que havien fet créixer la riera d’Olvan, molt propera a la zona de l’escullera. Per evitar danys superiors, l’Ajuntament ha decidit construir una escullera de pedra per assentar el terreny. Les obres, a més, han permès que la via guanyi amplada.

X