El pèsol negre, el blat de moro escairat, les nyàmeres i la patata de muntanya de Peguera i Gósol han estat distingits en la IV Jornada de Networking de la Xarxa de Productes de la Terra com quatre dels 55 productes singulars per les característiques distintives.
La jornada es va celebrar dimarts, 13 de febrer, al Museu Marítim de Barcelona i va comptar amb la participació de quatre empreses del Berguedà: la Cervesera del Pedraforca, Delícies del Berguedà, Cal Pauet i Cal Rovira – tancant Cercles. Totes elles van ser acompanyades en tot moment pels tècnics de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà.
Segons explica l’Agència en un comunicat, la participació a la Jornada de Networking va servir per donar l’oportunitat a aquestes empreses de “promocionar i oferir els seus productes a grans operadors, restauradors i comerços”. L’esdeveniment va permetre generar contactes comercials amb empreses productores agroalimentàries de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Dins la jornada es van realitzar 1.320 entrevistes de 3 minuts en 2 hores i mitja, en les que hi van participar fins a 40 empreses de la Xarxa de Productes de la Terra i 33 comerços de Barcelona.
En el context d’aquesta jornada també es va presentar un espai de debat sobre les noves tendències dels consumidors exigents amb el petit comerç i es va destacar la trajectòria de la Xarxa amb 132 varietat locals recuperades i es va posar en valor les empreses arrelades al territori basades en la qualitat i la innovació.