Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat les obres de construcció del Telecabina Alp 2500 i el Telecadira Coll de Pal a La Molina. L’empresa ha explicat a través d’un comunicat que té previst que les infraestructures entrin en servei l’estiu del 2019, després d’haver-hi fet una inversió de 5 milions pel telecabina i 1.060.000€ en el cas del telecadira.
Aquesta actuació farà realitat les condicions sota les quals es va renovar el conveni entre Bagà i FGC per a la cessió de la muntanya de Coll de Pal a finals del 2017, que van agradar molt poc a alguns grups excursionistes i apassionats de la muntanya, constituint fa cosa d’un mes el moviment “Salvem Coll de Pal” per tal d’aturar les obres.
El Telecadira de Coll de Pal com a eina per promoure els esports de neu
Segons FGC el nou telecadira permetrà millorar l’accés a la pràctica de l’esquí i totes les activitats relacionades amb el turisme de muntanya des de Bagà i el Berguedà. Amb estació motriu al costat del llac de La Molina (1.700m) i estació de retorn a la zona de Coll de Pal, el telecadira unirà les pistes de Volta Muntanya Sagrada, Olímpica i Comabella. També afegeixen que amb l’actuació es podrà complementar la zona de debutants, enfortint la caracterització de La Molina com a “punt d’iniciació al món de l’esquí per a molts esquiadors del nostre país”.
El telecadira cobrirà un tram de 1.470m amb un desnivell de 325m. El model seleccionat és de quatre places i pinça fixa.
Model de telecadira que s’instal·larà a Coll de Pal
El Telecabina Alp 2.500 recuperarà l’accés al cim de la Tosa
Les obres del segon tram de telecabina complementaran el primer tram construït l’any 1999 i que actualment arriba a la cota 2.341m. El nou tram facilitarà l’accés al refugi del Niu de l’Àliga (2.520m) així com al domini esquiable de la zona de la Tosa d’Alp. FGC espera “consolidar l’atractiu turístic de La Molina durant tot l’any”, desestacionalitzant l’activitat, així com “potenciar el refugi de Niu de l’Àliga com espai de referència de promoció del paisatge i la natura“.
L’actuació consistirà en la instal·lació de nou pilones, cimentació, muntatge elèctric, cabines i un hangar de l’estació de retorn, que cobriran un recorregut de 1.021m amb un desnivell de 178m. El model de telecabina escollit és de monocable a moviment continu de pinça desembragable de 8 places.