Turisme, Berga

Berga i Canet es tornen a intercanviar turistes: el que gastis a un lloc, ho tindràs de franc a l’altre

Berga i Canet es tornen a intercanviar turistes: el que gastis a un lloc, ho tindràs de franc a l’altre

Arriba la segona edició del projecte ‘Esplèndid’ a Berga i Canet de Mar. Serà a partir d’aquest divendres, dia 16 de novembre, i fins a finals de la setmana vinent; i començarà a mostrar els primers resultats de l’intercanvi turístic, comercial i cultural entre tots dos municipis. Qui va gastar diners a Berga el mes de març i va carregar-los a la targeta especial del projecte, ara els podrà utilitzar a Canet per gaudir d’activitats de franc fins que el seu saldo quedi a 0.

El regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Berga, Francesc Ribera, ha presentat aquest segon cicle d’Esplèndid aquest dijous al matí. Ribera, a més, ha anunciat que el cicle tindrà continuïtat i “no es tancarà en cap moment”, de manera que, si hi ha persones que volen estrenar targeta aquest novembre en una de les dues localitats, podran gaudir d’activitats de franc a l’altra municipi el mes de març vinent.

El projecte Esplèndid va néixer a principis d’aquest any per intentar dinamitzar els caps de setmana més fluixos de l’any a nivell turístic, tant a Berga com a Canet de Mar. El cas és que la primera edició del projecte, el mes de març, va ser decepcionant. Ho ha admès el propi regidor Ribera, que ho ha associat a les nevades que es van produir a tot el país: “Gairebé totes les reserves que hi havia van quedar anul·lades el dijous abans”. Malgrat tot, Ribera creu que ‘Esplèndid’ necessita temps: “Cal que agafi rodatge, que es consolidi i que esperem uns dos o tres anys per començar a tenir un gran impacte sobre el territori”.

Precisament en la línia d’aquesta consolidació del projecte, aquest novembre la campanya de captació turística coincidirà amb un esdeveniment cultural que també està en fase de consolidació: la Fira de la Xocolata i la Ratafia. En aquest sentit, el regidor Ribera confia que totes dues iniciatives “es retroalimentin” i que “una cosa pugui ajudar a l’altra a créixer”.

Estic amb tu

El març passat la inversió de l’Ajuntament va ser de 8.000 euros, però bona part dels diners van anar destinats a la creació del sistema informàtic que permet validar i fer funcionar les targetes. Per beneficiar-se dels descomptes i les gratuïtats, cada turista ha d’adreçar-se a l’Oficina de Turisme d’un o altre municipi per validar la targeta i començar a gastar. Aquest novembre, tot aquest sistema ja està en funcionament i la inversió de l’Ajuntament, entre 2.000 i 3.000 euros, ha anat destinada a publicitat i promoció arreu del territori.

Més municipis de cara a l’any que ve

A banda, la idea de la regidoria de Promoció Econòmica és fer un salt qualitatiu i quantitatiu de cara al 2019. Per això, ja ha iniciat contactes amb altres pobles del litoral català perquè se sumin a l’intercanvi i millorin l’oferta d’activitats. De moment, però, Francesc Ribera ha preferit guardar-se els noms però ha promès que l’any vinent arribarà carregat de novetats.

Ajuntament de Berga Canet de Mar Esplèndid Francesc Ribera Turisme

Comentaris