Sant Aniol serà un dels patrocinadors de la Patum dels propers 4 anys. L’empresa de comercialització d’aigua cedirà 20.000 ampolles per cadascuna de les properes quatre Patums a canvi de visibilitat durant la festa (cartells, programa d’actes…). L’acord, a més, s’emmarca dins la campanya ‘Patumaigua’, per incentivar el consum d’aigua i fomentar la reducció dels riscos associats als consums d’alcohol durant la festa.
L’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, i el director general de Sant Aniol, Ferran Ribalta, han signat aquest dimecres l’acord de col·laboració entre ambdues parts que tindrà una vigència de 4 anys (2020-2023). Els termes de l’acord no contemplen un intercanvi econòmic, però sí que recull el compromís de l’empresa Sant Aniol de subministrar gratuïtament 20.000 unitats anuals d’aigua de 33 cl. etiquetades amb el disseny i el lema de la campanya ‘Patumaigua’. L’empresa comercialitzadora d’aigua de la zona volcànica de la Garrotxa també s’encarregarà d’aportar el sistema d’emmagatzematge de les ampolles per garantir el reciclatge de l’envàs de plàstic i, així, instaurar punts per abocar les ampolles buides. També es fomentarà que es reomplin a les fonts del Vall.
D’altra banda, l’Ajuntament de Berga inclourà la imatge de la marca d’aigua Sant Aniol al material de promoció de la festa que es difondrà en suport físic i digital. En concret, el logotip de Sant Aniol s’incorporarà als cartells de La Patum i La Patum Infantil, al fulletó dels actes principals que es distribueix a les llars berguedanes i al programa de mà de la festa.
Debat a Twitter sobre l’acord
Les reaccions a l’acord no han tardat a produir-se. El regidor de Junts per Berga Ferran Aymerich ha compartit l’anunci de l’Ajuntament amb el següent text: “Un bon acord per Sant Aniol, un flac acord per la marca #Patum. Hem passat d’ingressar 15+10k d’Estrella Damm a 0€ i 20.000 ampolles. Hem devaluat la marca Patum i serà difícil amb aquest acord aconseguir finançament privat si pràcticament s’ha regalat la presència als cartells.”
La piulada ha tingut diverses respostes, entre les quals la de l’exregidor Jordi Pujals, que ha etzibat: “Si no hi ha gestió, no es pot esperar res. Tenim un Patronat sense sentit, sense lideratge i que es parlen temes sense transcendència…”. Més tard, Pujals ha afegit que “el conveni d’Estrella deixava molt que desitjar. Si el comparaves amb altres patrocinis d’altres festes… no vam saber aprofitar!”.
Un bon acord per Sant Aniol, un flac acord per la marca #Patum.
Hem passat d’ingressar 15+10k d’@EstrellaDammCat a 0€ i 20.000amp. Hem devaluat la marca @lapatum i serà difícil amb aquest acord aconseguir finançament privat si pràcticament s’ha regalat la presència als cartells https://t.co/4nIvbrbDnN— ferran aymerich (@faymerich) January 8, 2020
La gent de les barraques de Patum estava molt contenta amb l’acord amb @EstrellaDammCat .
I aconseguir finançament privat per la Patum, perquè? Millor que sigui públic, no?— Isaac Besora (@ibesora) January 8, 2020
Estic totalment d’acord amb el que comentes Ferran. És més, el finançament públic tampoc cau del cel… Si no hi ha gestió, no es pot esperar res. Tenim un Patronat sense sentit, sense lideratge i que es parlen temes sense transcendència…
— Jordi Pujals Pérez (@jordipujals) January 8, 2020
Pots estar en desacord de perdre 25.000€/any (que, per cert, entenc que ells també s’enduien un marge amb les cerveses que es venien per Patum, no?) però criticar un acord pel qual potencies beure aigua i no alcohol amb un productor que subministrarà 20.000 ampolles/any gratis?
— Aitor Casafont (@aitorcasafont) January 8, 2020
No critico l’acord, és un bon acord sobretot per Sant Aniol. Però no és un bon acord si l’objectiu és millorar el finançament de la festa. Símil futbolístic hem ’embrutat’ la samarreta del Barça (cartell patum) per 0€ i 20.000 ampolles aigua.
— ferran aymerich (@faymerich) January 8, 2020
Twitter no em dona per argumentar-ho tot, però crec que ho enfoques des d’una òptica diferent. Al final el que fas és oferir un servei nou i molt bo i necessari pels assistents a la festa sense posar ni un €. No reps diners fisicament, però si en espècies.
— Aitor Casafont (@aitorcasafont) January 8, 2020
Home, Ferran, em pots dir que l’acord no t’agrada, però que és dolent per la marca “Patum” si quan vol revertir el “Patum i mam” de fa uns anys… Pel que llegeixo, no només és aigua, sinó un etiquetatge en concret, reciclatge, etc
També hi ha el tema de la marca patum que […] pic.twitter.com/WjwVhntUtz
— Albert Cols ️ (@Albertcols) January 8, 2020
Q empreses d’alcohol financin festes dels ajuntaments a base de patrocini i exposició de la marca a nens i nenes, no diu res de bo pel bé colectiu. Berga guanya salut.
— Albert Espelt #FemManresa (@albert_espelt) January 8, 2020
Finançament privat si, però no tot són calés en aquesta vida i aquest acord pot ser molt bo per la marca Patum, sempre que vulguem que la festa sigui quelcom més que de Berga i pels Berguedans.
— Marc Pons i Soler (@revolta23) January 8, 2020