Sant Aniol cedirà 20.000 ampolles d’aigua gratuïtes per Patum a canvi de convertir-se en un patrocinador de la festa

Sant Aniol serà un dels patrocinadors de la Patum dels propers 4 anys. L’empresa de comercialització d’aigua cedirà 20.000 ampolles per cadascuna de les properes quatre Patums a canvi de visibilitat durant la festa (cartells, programa d’actes…). L’acord, a més, s’emmarca dins la campanya ‘Patumaigua’, per incentivar el consum d’aigua i fomentar la reducció dels riscos associats als consums d’alcohol durant la festa.

L’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, i el director general de Sant Aniol, Ferran Ribalta, han signat aquest dimecres l’acord de col·laboració entre ambdues parts que tindrà una vigència de 4 anys (2020-2023). Els termes de l’acord no contemplen un intercanvi econòmic, però sí que recull el compromís de l’empresa Sant Aniol de subministrar gratuïtament 20.000 unitats anuals d’aigua de 33 cl. etiquetades amb el disseny i el lema de la campanya ‘Patumaigua’. L’empresa comercialitzadora d’aigua de la zona volcànica de la Garrotxa també s’encarregarà d’aportar el sistema d’emmagatzematge de les ampolles per garantir el reciclatge de l’envàs de plàstic i, així, instaurar punts per abocar les ampolles buides. També es fomentarà que es reomplin a les fonts del Vall.

Signatura conveni 'Patumaigua' (1)

D’altra banda, l’Ajuntament de Berga inclourà la imatge de la marca d’aigua Sant Aniol al material de promoció de la festa que es difondrà en suport físic i digital. En concret, el logotip de Sant Aniol s’incorporarà als cartells de La Patum i La Patum Infantil, al fulletó dels actes principals que es distribueix a les llars berguedanes i al programa de mà de la festa.

Debat a Twitter sobre l’acord

Les reaccions a l’acord no han tardat a produir-se. El regidor de Junts per Berga Ferran Aymerich ha compartit l’anunci de l’Ajuntament amb el següent text: “Un bon acord per Sant Aniol, un flac acord per la marca #Patum. Hem passat d’ingressar 15+10k d’Estrella Damm a 0€ i 20.000 ampolles. Hem devaluat la marca Patum i serà difícil amb aquest acord aconseguir finançament privat si pràcticament s’ha regalat la presència als cartells.”

La piulada ha tingut diverses respostes, entre les quals la de l’exregidor Jordi Pujals, que ha etzibat: “Si no hi ha gestió, no es pot esperar res. Tenim un Patronat sense sentit, sense lideratge i que es parlen temes sense transcendència…”. Més tard, Pujals ha afegit que “el conveni d’Estrella deixava molt que desitjar. Si el comparaves amb altres patrocinis d’altres festes… no vam saber aprofitar!”.

X