Comencen les obres al polígon per convertir el Camí de Can Ballús en un carrer de doble sentit

L’Ajuntament de Berga ha iniciat les obres de millora d’un tram del Camí de Can Ballús, un dels carrers del polígon de la Valldan que uneix l’eix en sentit nord i l’eix que va en sentit sud.

L’actuació consistirà en l’adequació de les voreres i el paviment per convertir el camí en un carrer de doble sentit. També s’adequaran les zones d’aparcament situades al costat sud del carrer, s’enjardinarà l’entorn i s’hi plantaran arbres. Altres accions que també contempla l’actuació és l’adequació de l’enllumenat de la zona d’aparcaments i la instal·lació d’un punt de recàrrega de dos vehicles elèctrics.

planol-cami-can-ballus-poligon

La finalitat d’aquest seguit d’accions és, segons un comunicat de l’Ajuntament, “la millora de l’accessibilitat interna al Polígon Industrial de La Valldan, incorporant-hi factors de sostenibilitat, qualitat i innovació”. A banda, millorarà la mobilitat al polígon: fins ara els vehicles que baixaven pel carrer principal de baixada del polígon, el camí de Sant Bartomeu, havien d’arribar fins al capdavall per agafar el carrer de pujada, el camí de Garreta. Les obres al camí de Can Ballús oferiran una alternativa als vehicles, que podran canviar de sentit sense necessitat de rodejar tot el polígon.

La primera actuació al polígon

Les obres d’adequació del Camí de Can Ballús tindran una durada aproximada de quatre mesos i l’empresa encarregada d’executar-les serà Pasquina S.A. El cost total del contracte és de 226.193,30 euros i es finançarà amb fons propis i de la Diputació de Barcelona.

De fet, l’actuació és la primera de les 9 previstes per als propers anys al polígon. L’Ajuntament de Berga va guanyar una subvenció de la Diputació de Barcelona d’un milió d’euros per impulsar la millora de les infraestructures i serveis del polígon. En aquest projecte es preveien 9 accions i una d’elles, la primera, és aquesta bateria d’actuacions al Camí de Can Ballús.

El conjunt d’aquestes 9 actuacions en diferents punts del polígon es concretaran en la reurbanització de carrers per tal de millorar la mobilitat interna, la reordenació i l’increment de les places d’aparcament, el desplegament de la xarxa d’aigua calenta, la canalització de fibra òptica, l’adequació dels vials perimetrals del polígon per a vianants i bicicletes, la millora de la vegetació i zones verdes i la millora de la senyalització informativa.

cami-can-ballus-poligon-1

X