Festa Bolets La Pobla Lillet 2020

Transport, Berga

L’estació d’autobusos de Berga no arribarà, com a mínim, fins al 2022

L’estació d’autobusos de Berga no arribarà, com a mínim, fins al 2022

L’estació d’autobusos de Berga no serà una realitat, com a mínim, fins el 2022. La Generalitat té la intenció d’aprofitar el 2021 per fer l’adaptació del projecte inicial a la realitat actual. Però la licitació i inici de les obres per alçar la infraestructura hauran d’esperar fins el 2022, segons ha explicat al ple de setembre el regidor d’Urbanisme, Aleix Serra.

 

En una moció entrada per urgència a la sessió plenària, Junts per Berga ha exigit al govern de la CUP que premi l’accelerador, assumeixi la titularitat dels terrenys de l’estació i els cedeixi a la Generalitat. És la part del tracte que ha de complir l’Ajuntament i l’oposició ha volgut forçar que el govern ho faci abans que acabi l’any, però el regidor Serra ha assegurat que no és tan urgent, “veient que la Generalitat destinarà tot el 2021 a adaptar el projecte”. Des de l’oposició, Jordi Sabata (JxB) ha insistit que l’Ajuntament ha de fer la feina quan abans millor: “Vostè compleixi i després ja ens encarregarem tots d’apretar des de totes les administracions que calgui perquè el Govern ho enllesteixi tot el més aviat possible”.

El govern de la CUP no coincideix amb pràcticament cap punt dels plantejats per Junts per Berga en la moció. El regidor Serra insisteix que la prioritat és alçar l’estació i no pas construir l’accés des de l’entrada sud. El principal partit de l’oposició creu que hi haurà col·lapses importants dins la ciutat per arribar fins la Rasa dels Molins, però el regidor d’Urbanisme ho posa en dubte: “No crec que el gir de 90 graus del carrer Pere III generi més col·lapses que l’actual gir de 180 graus del capdamunt del passeig de la Pau”.

Aleix Serra defensa que l’enllaç entre la rotonda de l’entrada sud de Berga (LIDL) amb la Rasa dels Molins és “interessant”, però ha pronosticat que “molt probablement no serà una realitat aquesta legislatura, com sí que ho ha de ser l’estació”. Serra ha explicat que fer aquesta obra no només depèn de l’Ajuntament, sinó que calen tràmits urbanístics que amb tota seguretat s’allargaran anys. “És una idea interessant, però no creiem que hagi de ser limitació per l’estació, perquè pot començar a funcionar perfectament accedint-hi pel carrer Pere III”.

Des d’ERC, Ramon Camps coincideix amb Sabata que “potser és hora d’obrir el meló” i començar a pensar en l’enllaç amb la rotonda sud. Això sí, ha obert la possibilitat de fer canvis en la mobilitat al passeig de la Pau per “minimitzar els efectes del nou volum de trànsit que hi haurà a la Rasa dels Molins: “Els cotxes aniran cap a un lloc, però marxaran d’un altre. Potser es pot trobar la manera de minimitzar els efectes aplicant petits retocs a la mobilitat”.

L’altre grup de l’oposició, el PSC, ha retret al govern que posés pressa per decidir la ubicació de l’estació i renunciés a obrir un procés participatiu per prendre una determinació. El regidor socialista, Abel Garcia, ha posat sobre la taula que si ara s’han alentit els tempos, potser hi hauria hagut temps per treure-ho a participació. El regidor Serra ho ha desmentit, ja que “si no haguéssim pres la decisió i l’haguéssim comunicat al Departament, ells haurien seguit fent altres coses i l’estació de Berga seguiria aparcada i sense avançar”.

Territori no vol més accessos a Berga des de la C-16

El regidor Serra també ha descartat obrir una negociació amb el Departament de Territori per aconseguir un enllaç directe entre la C-16 i la Rasa dels Molins. Segons ha dit, la Generalitat considera que les tres entrades a Berga des de la C-16 (sud, centre i nord) són massa juntes i sota cap concepte es contemple afegir-n’hi una de nova.

Ajuntament de Berga Aleix Serra CUP estació Estació d'autobusos Ple Ple de Berga

Estic amb tu

Comentaris