Les obres per alçar l’estació de Gironella començaran en el pròxim mes i acabaran d’aquí a un any

La infraestructura hauria de començar a funcionar just abans de les eleccions municipals del 2023

El vicepresident Puigneró, a Gironella, presentant el projecte d'estació, al costat de l'alcalde, David Font, i representants de l'equip redactor. MARC CANTURRI

Ara sí: tot està a punt per a l’inici de les obres de l’estació de Gironella. Aquest dimecres al migdia, el vicepresident del Govern de la Generalitat, Jordi Puigneró, i representants del Departament de Polítiques Digitals i Territori s’han desplaçat a Gironella per presentar-ne els detalls i per anunciar que les obres començaran en les pròximes setmanes i estaran enllestides, com a molt, d’aquí a un any. Per tant, la infraestructura hauria de començar a funcionar just abans de les eleccions municipals del 2023.

El vicepresident Puigneró ha assegurat que “és important que les obres comencin perquè, quan comencen, segur que s’acaben”. I ha afegit davant els mitjans de comunicació que la nova estació “millorarà la zona urbanísticament i incorporarà nous serveis com aparcaments de bicicletes i serveis digitals”. En aquest sentit, Puigneró ha destacat que la nova infraestructura és “un pas més per dignificar el transport col·lectiu i per pacificar el trànsit per dins de Gironella”.

6 anys d’entrebancs

Per la seva banda, l’alcalde, David Font, ha celebrat que “s’arribi al final del túnel” d’un procés que no ha estat fàcil. L’Ajuntament va escollir la zona per fer l’estació l’any 2016 i ho va fer amb un esperit romàntic: el punt on s’alçarà l’estació és on hi havia hagut l’estació del Carrilet, quan funcionava. Després de triar ubicació, l’Ajuntament va identificar que els terrenys no eren municipals i els va haver d’expropiar, a Adif. Més tard, va caldre fer una modificació urbanística per adaptar els usos de l’espai a l’estació. I finalment, s’ha hagut de fer tot el procés de cessió del terreny a la Generalitat perquè pugui fer les obres. I tot, en un escenari en què els preus han anat canviant i ha calgut adaptar-los a la realitat actual, ja que no són, ni de bon tros, els mateixos que el 2016.

Font ha posat especial èmfasi en la història de l’espai i en el passat del Carrilet, però ha esquivat la reivindicació del retorn del tren: “Jo no demanaré que torni el tren, però sí que demano que les comunicacions amb les comarques veïnes siguin cada vegada millors”.

L’estació comptarà amb una pèrgola central que donarà aixopluc als usuaris mentre esperen els busos i que, a la vegada, separarà els dos sentits de la marxa, ja que hi aparcaran tant els busos que pugen cap a Berga com els que van cap a Barcelona. A més hi haurà una marquesina per fer més agradable l’espera del bus, Wi-Fi i aparcaments per a bicicletes, entre altres serveis.

X