Berga demana a la resta de municipis que també posin diners per fer el nou accés a Urgències de l’hospital

En els últims 8 anys l'Ajuntament, que fins fa mesos era titular del centre, ha invertit gairebé 2 milions d'euros en l'hospital. L'alcalde, Ivan Sánchez, ha proposat a la resta que hi col·laborin atès que l'hospital fa una funció comarcal

Proposta a l’aire de l’alcalde de Berga, Ivan Sánchez. Va aprofitar el consell d’alcaldies de dilluns, a l’Espunyola, per plantejar a la resta de vares que posin diners a la bossa de diners que servirà per fer obres en els accessos a les noves Urgències de l’hospital. La Generalitat abocarà més de 2 milions d’euros per fer les noves Urgències, però tot el que és adequació dels accessos correspon finançar-la a l’Ajuntament, que encara no sap quant li costarà tot plegat, però que espera tenir-ho comptat en les pròximes setmanes.

Ivan Sánchez va exposar a la resta d’alcaldes que, en els últims 8 anys, l’Ajuntament de Berga ha invertit gairebé 2 milions d’euros en l’hospital. És clar que, fins fa pocs mesos, l’Ajuntament era el titular del centre i bona part d’aquestes despeses eren per garantir el funcionament quotidià del centre. Malgrat tot, l’alcalde de Berga va plantejar a la resta de dirigents municipals finançar plegats una inversió com la de l’accés a Urgències, ja que “l’hospital fa una funció clarament comarcal”.

En una conversa amb l’Aquí Berguedà, el mateix Sánchez ha explicat que “estem molt contents d’haver pogut posar tots aquests diners a l’hospital en els últims anys i ho faríem tantes vegades com calgués, però també crec que ho hem de fer entre tots perquè l’hospital ens beneficia a tots, pel servei que dona i perquè millora la qualitat de vida de tothom qui viu o ve a viure a la comarca”. Per a Sánchez, “l’hospital és d’àmbit comarcal i volem que tothom hi posi el seu gra de sorra. Potser l’ideal seria per percentatges poblacionals, però està clar que ens pertoca a tots”.

L’alcalde de Berga ha detallat que els tècnics de l’Ajuntament ja treballen en l’estudi de l’accés a les noves Urgències per afinar el projecte i detallar quines reformes caldrà fer-hi. La idea, ha dit, és que les obres en els accessos vagin en paral·lel a les que licitarà la Generalitat per habilitar el nou espai d’Urgències.

Quan se sàpiga quant costarà tot plegat, l’alcalde de Berga té previst tornar-ho a exposar al consell d’alcaldies i, així, comprovar si suma suports des del Consell Comarcal i des de la resta d’ajuntaments.

X