Abel Garcia, sobre l’estudi d’un tren fins a Berga: “He vist tants titulars, que soc escèptic”

El conseller comarcal de Mobilitat veu l'anunci del Govern com "una bona notícia", però hi treu ferro i ho considera "un document". A banda, Garcia demana que s'actuï a curt termini en la millora de les carreteres que connecten el Berguedà amb la resta de comarques

Escepticisme. És la sensació del conseller comarcal de Mobilitat, Abel Garcia, després de l’anunci del Govern de la Generalitat, que ha encarregat un estudi per fer arribar el tren a Sallent i que, a la vegada, contempli una segona fase per acostar-lo a Berga. Garcia ho veu com “una bona notícia”, però recalca que és “una mera declaració d’intencions” i assegura que haver vist “tants titulars”, que el fan ser “escèptic”.

En declaracions a l’Aquí Berguedà, el conseller comarcal entén que, en paral·lel al projecte del tren, cal fer accions més a curt termini i reclama que es millorin les carreteres que connecten el Berguedà amb la resta de comarques veïnes. “Cal tocar de peus a terra i tractar el més urgent i ràpid”, diu. I això, entén que passa per garantir “una circulació segura per carretera entre Berga i l’Alt Berguedà” i actuar en eixos com la C-26 entre Ripoll i Montmajor o a la C-55 al Bages per potenciar-la com a alternativa al peatge de la C-16.

El Consell pressiona per tenir busos directes i massius a Barcelona

Tot i l’escepticisme, el conseller recalca que l’estudi per portar el tren a Berga “és una bona notícia” perquè és “un pas més” per resoldre “el greuge comparatiu envers altres territoris”. Ara bé, Garcia entén que, a banda d’aquest pas, se n’han de fer altres i que s’ha de posar l’ull en la millora de les carreteres per potenciar el transport públic que ja existeix.

En aquest sentit, el conseller comarcal ha avançat que la seva àrea està treballant per convèncer la Generalitat que calen molts més busos cap a Barcelona i una major freqüència: “Estem reclamant busos directes massius d’anada i tornada que permetin apropar-nos serveis”. A banda, s’està pressionant per unir la comarca en bus amb la Universitat de Girona, tal com ja s’ha fet amb la de Vic i la UAB. I, finalment, reitera que la millora de les carreteres és “indispensable” perquè els municipis petits es puguin acostar a Berga amb transport públic.

X