L’Espunyola acollirà el Campionat de Catalunya de cros relleus mixtos el pròxim diumenge 15 d’octubre. Enguany la prova es disputarà al Berguedà, ja que la Federació Catalana d’Atletisme ha considerat que “s’han de recuperar espais de cross de camp a través”, i la implicació del JAB i l’Ajuntament de l’Espunyola, han acabat significant que el cros es disputi al Berguedà.
La competició arrencarà a les 9:00 hores del matí i durarà fins les 14:00 hores del migdia. Durant aquestes cinc hores, es disputaran diferents curses que es dividiran en 7 categories, Sub-10, Sub-12, Sub-14, Sub-16, Sub-18, Sub-20 i la categoria absoluta.
La prova rondarà el miler de participants
Alfonso López, president del JAB, ha explicat que “al campionat de l’any anterior hi van assistir uns 800 participants i que això portarà molta feina”. López també ha volgut agrair a l’alcalde de l’Espunyola Albert Altarriba, “l’esforç que s’ha fet des de l’ajuntament per tal que els pagesos cedíssin els camps per on passaran els corredors”.
I és que un dels trets principals d’aquest cross, és l’entorn natural on es disputa. Mercè Rosich, presidenta de la Federació Catalana d’Atletisme, s’ha mostrat satisfeta de poder organitzar la prova al municipi de l’Espunyola i ha explicat que “des de l’organització s’ha cregut oportú fer el campionat al Berguedà per ensenyar un territori tan bonic i evitar que es perdin els crossos en espais oberts i naturals”.
La competició comptarà amb l’ajuda del Consell Comarcal, que aquest any, a part de donar suport a la cursa en l’àmbit administratiu i pressupostari, s’encarregarà de la gestió dels residus, per tal de fer l’esdeveniment molt més sostenible. Ramon Caballé, president del consell, ha assistit a l’acte de presentació i ha expressat la seva satisfacció per “acollir una prova mixta, i d’aquesta manera, trencar estigmes al món de l’esport”.





