Un 27,5% de les 269 consultes que va rebre l’any passat l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor són queixes o reclamacions sobre el servei de telefonia, fixa o mòbil, i de connexió a internet. Les comunicacions ocupen el primer lloc del rànquing de consultes, seguides pel sector immobiliari, amb 49 queixes, que també genera nombroses preocupacions entre els consumidors.
En el conjunt de Catalunya, les consultes sobre transports es van disparar l’any passat, sobretot per la vaga del mes de juliol de l’aeroport del Prat i per la crisi d’Air Madrid.
Al Berguedà, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor ha implantat un sistema d’arbitratge per videoconferència. Els compradors o els usuaris de serveis que tinguin queixes amb alguna empresa concreta poden resoldre així el conflicte sense passar per la justícia ordinària i sense haver-se de desplaçar.
Des d’avui, Berga acull l’Escola del Consum de Catalunya. Es tracta d’un servei de l’Agència Catalana del Consum que té per objectiu divulgar els drets i els deures dels consumidors al món educatiu. Gairebé 500 alumnes d’ESO, de batxillerat i de les escoles especials de la comarca, s’han inscrit als tallers, que els ensenyen a consumir de manera responsable.


