El Berguedà porta els productes propis i la cuina típica de la comarca al Mercat de la Boqueria de Barcelona

Els productes típics del Berguedà i la cuina de la comarca viatjaran aquesta setmana al Mercat de la Boqueria de Barcelona.
El Consorci de Formació i d’Iniciatives Cercs-Berguedà (CFI) amb la col·laboració de diferents institucions, ha promogut la mostra agroalimentària que es farà aquest divendres i dissabte amb l’objectiu d’impulsar i difondre els productes d’alimentació que neixen del Berguedà; els productes artesanals que s’elaboren a casa nostra; i la cuina de la comarca. Ho ha explicat Remei Escolies, cap de gastronomia de l’associació Gastronomia i Turisme del Berguedà.
A la mostra, que s’emmarca dins de la campanya ‘Posa el Berguedà al teu plat’, hi participaran un dotzena de productors, i 9 restaurants prepararan plats perquè es puguin degustar. No hi ha faltarà l’estrella: els bolets, i també hi haurà altres productes de la terra, com ara pèsols negres, patates emmascarades, blat de moro escairat, i vedella del Berguedà, entre d’altres.
A banda dels plats que prepararan diferents restauradors del Berguedà, hi haurà quatre restaurants que seran presents al Mercat de la Boqueria per participar d’una iniciativa que consideren clau per fer promoció de la gastronomia de la comarca.
A banda de la gastronomia, s’aprofitarà la mostra al Mercat de la Boqueria de Barcelona per promocionar el turisme i la cultura berguedana, ja que la mostra es clourà dissabte amb un concert de la Patum a càrrec de l’Escola Municipal de Música de Berga.
Durant tot divendres i dissabte, a banda dels expositors que s’ubicaran a la plaça de les pageses del Mercat de la Boqueria i dels tastos i les compres de productes que es podran fer, hi haurà diferents activitats, com ara audiovisuals i tallers didàctics alimentaris per a nens i nenes, entre altres. També s’aprofitarà l’estada a Barcelona per fer promoció de la Cuina del Bolet d’enguany, que ofereixen uns 25 restaurants de la comarca.
A l’acte d’inauguració, aquest divendres, hi assistiran l’alcalde de Berga, Juli Gendrau; la diputada comarcal, Judit Carreras; i entre d’altres personalitats, Toni Massanés, gastrònom berguedà i director del centre Alícia, Alimentació i Ciència, de Sant Benet de Bages.