La construcció del polígon comarcal d’Olvan començarà el primer trimestre de l’any que ve i acabarà l’estiu del 2009

L’Ajuntament d’Olvan i l’Institut Català del Sòl, l’Incasòl, han constituït avui el consorci que s’encarregarà de construir i gestionar 50 hectàrees de polígon industrial. Està previst que les obres s’iniciïn el primer trimestre de l’any que ve, del 2008, i que estiguin acabades abans de l’estiu de l’any 2009.
Segons l’alcaldessa d’Olvan, Judit Carreras, la creació del consorci permetrà ‘incrementar el ritme’ de les gestions per fer realitat aquest projecte i atendre així la demanda dels sectors empresarials comarcals, que ja s’estan interessant per ubicar-se en aquest nou polígon industrial. Per a Carreras, tant per Olvan com per al conjunt del Berguedà, la creació del polígon és una oportunitat de desenvolupament econòmic. L’objectiu és que aquest nou sector d’activitats econòmiques doni resposta a la demanda de sòl de les empreses del Berguedà, amb una oferta prou diversificada d’espais perquè s’hi puguin implantar diferents tipus de negoci.
La creació d’aquesta nova superfície de sòl industrial, emplaçada en un indret estratègic del Berguedà pel que fa a les comunicacions, suposarà una inversió de 13 milions d’euros. En el futur, el polígon es podrà ampliar fins a 100 hectàrees. Es convertirà en el polígon comarcal i es construirà en uns terrenys prop de la sortida de Gironella Nord de l’eix del Llobregat (C-16) i a peu de la nova connexió amb la carretera comarcal entre Vic i Gironella, la C-154.
El director de l’Institut Català del Sòl, Miquel Bonilla, ha qualificat ‘d’envejable’ la situació d’Olvan per acollir la creació d’un polígon d’aquestes característiques.
Segons el director general de l’Incasòl, es tracta de crear sòl al territori, però de manera ordenada i programada i també tenint en compte que aquests sectors per activitats econòmiques ‘dialoguin amb el territori’.
Les obres de construcció del nou polígon tindran una certa ‘complexitat’, ja que cal dotar-lo de bones infraestructures, tant de vials com de serveis. Això farà que les obres s’allarguin entre 15 i 18 mesos. Però paral·lelament, segons ha explicat el director tècnic d’actuacions urbanístiques concertades de l’Incasòl, Ramon Forcada, ja es podran atendre les demandes de les empreses interessades en instal·lar-s’hi, perquè ho puguin fer tan bon punt el polígon estigui acabat. Les obres de les primeres 50 hectàrees del polígon d’Olvan estaran acabades, segons les previsions, d’aquí a poc més d’un any i mig.