El 30% de la població de Berga no fa mai cap tipus d’activitat física

El 30% dels habitants de Berga no fan cap tipus d’activitat física. Ho ha explicat al programa “Mitja Hora de Salut” de Ràdio Berga, el tècnic d’Esports de l’Ajuntament de Berga, Josep Alberich “Perico”. Segons una enquesta de la Diputació de Barcelona sobre costums de la població, que es presentarà al juny, un 38% assegura que fa esport amb regularitat, mentre que un altre grup de població respon que no sol fer esport, però en canvi reconeixen que cada dia van a caminar, i això ja és una activitat física.
L’índex de sedentarisme de la ciutat se situa per sota de la mitjana catalana, que és del 40%. La manca d’activitat física provoca malalties cardiovasculars, hipertensió, diabetis, obesitat i sobrepès; principals causes de mortalitat als països occidentals. Per això, cal reduir-ne la incidència entre la població.
Per lluitar contra el sedentarisme, s’ha posat en marxa el Pla d’Activitat Física, Esport i Salut (PAFES), amb el qual els metges receptaran als seus pacients que facin esport. És una iniciativa d’àmbit català, que també s’aplicarà a Berga. Per facilitar aquest objectiu, a la ciutat s’han dissenyat quatre rutes a peu adreçades a les persones que no fan mai esport.
Són rutes d’uns tres quilòmetres com a màxim i amb un desnivell el mínim d’acusat possible, per la qual cosa les pot seguir qualsevol persona.
S’han elaborat uns mapes per conèixer aquestes rutes, que fins i tot marquen les fonts d’aigua. Les rutes són quatre: la del passeig de la Indústria, la de la Gran Via, la de la Valldan i la del passeig de les Estaselles.