El Govern català licita les obres de millora del tram de carretera entre Berga i Avià

El departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha obert les licitacions de 9 obres de millora i conservació de la xarxa viària arreu de Catalunya, amb una inversió total de 14,3 milions d’euros i que abastaran prop de 50 quilòmetres.
Entre aquestes obres se n’inclou una del Berguedà. Es tracta de la millora del ferm del tram de la carretera C-26 entre Berga i Avià. Es preveu que els treballs, amb una inversió d’uns 800.000 euros, s’adjudiquin a la tardor i comencin durant el segon trimestre del 2010, amb un termini d’execució de quatre mesos.
El tram on s’actuarà té una longitud de 5 quilòmetres. S’inicia a l’accés sud de Berga i finalitza després del pas per la zona periurbana d’Avià. Les obres consistiran en el reforçament del ferm, la neteja d’alguns trams de cunetes i passos salvacunetes, la construcció de nous trams, l’adequació de la senyalització horitzontal i vertical, les barreres de seguretat i els elements d’abalisament.
També s’han licitat recentment les obres de reforçament del ferm de la C-16, entre el límit del Berguedà i Navès (al Solsonès), per un valor d’1,7 milions d’euros.