Empresaris i polítics del Berguedà aposten per millorar les carreteres per afavorir el turisme i la indústria

El Berguedà ha d’apostar fort pel turisme i potenciar la indústria. Són dues de les premisses que han posat avui sobre la taula empresaris i polítics berguedans en una jornada organitzada per la Cambra de Comerç, que ha servit per posar les bases per a la confecció d’un pla estratègic del Berguedà. Un pla que tampoc passaria per alt les millores a la xarxa viària, en aquest sentit la carretera C-26 (que uneix Solsona amb Ripoll passant per Berga, és a dir l’eix Prepirinenc) i acabar el desdoblament de l’eix del Llobregat de Berga en amunt, si pot ser fins a França.
A nivell industrial, ha dit el president de la delegació al Berguedà de la Cambra de Comerç, Enric Montañá, cal reforçar les empreses ja existents i atraure’n de noves. En aquest sentit, ha demanat que s’accelerin les obres del futur polígon comarcal. S’ubica a Olvan i d’aquí a poques setmanes comencin les obres. En una primera fase, s’urbanitzaran 50 hectàrees de sòl industrial. Els treballs es calcula que costaran uns 8 milions d’euros i han d’estar enllestits d’aquí a un any i mig. Les empreses que s’hi instal·lin és previst que generin 1.500 llocs de treball.
La creació d’ocupació és important, així com també mirar que les empreses del Berguedà aguantin el cop de la crisi, per això Enric Montañá ha demanat a les administracions que les tinguin en compte, que se’ls ajudi d’alguna manera. Lligat a la indústria,
també s’ha parlat de la formació, clau per pilotar l’activitat econòmica de la comarca, ja que actualment les empreses es troben amb una manca de mà d’obra qualificada.
El sector de la indústria al Berguedà –amb la crisi econòmica que ha afectat a moltes fàbriques i la regressió de la construcció– necessita un impuls. Ara mateix, no és el motor econòmic de la comarca, i per això cal fer esforços perquè la indústria vagi a més. Paral·lelament també cal fomentar el turisme, que és una font important de riquesa i de generació d’ocupació.
L’agroturisme funciona molt bé a la comarca, però en canvi es podrien dinamitzar projectes com ara el de Coll de Pal i el de Rasos de Peguera perquè el Berguedà fos un punt de parada i no de pas durant la temporada d’esquí.
Són punts que s’han tractat aquest matí en la jornada “El Berguedà, avui per demà”, que s’ha fet al Pavelló de Suècia de Berga i que han seguit una setantena de persones.