Tràfec Teatre guanya el premi Caixa Manlleu, el més ben dotat de Catalunya en l’àmbit amateur

L’espectacle “Federic…A” del grup berguedà Tràfec Teatre recull un nou reconeixement. El muntatge basat en el món poètic, dramàtic i femení de Federico García Lorca ha donat a la companyia berguedana el premi de teatre Caixa Manlleu. Aquest guardó, que enguany ha arribat a la novena edició, és el més ben dotat de Catalunya, amb un premi de 6.000 euros. Ha estat una sorpresa per a la companyia que dirigeix Lydia Canals, que ja es conformava amb ser finalistes del concurs.
“Federic…A” és un espectacle complet que combina teatre de gest, imatge i música en directe a càrrec del grup de Berga Usaraks, música enregistrada composta per Carles Casas i Jordi Rego i les imatges del fotògraf berguedà Jordi Plana.
A part de la dotació econòmica, el premi Caixa Manlleu destaca també pel prestigi que aporta ja que el jurat està format per professionals. En aquesta edició en formaven part els actors Jordi Arqués i Ivan Benet i la directora d’escena Maria Vera. Tot i el guardó, però, Tràfec Teatre no es planteja fer el salt al món professional i, diuen, continuaran treballant igual.
Els 6.000 euros del premi permetran a la companyia berguedana finançar el muntatge de la seva propera obra, que es basarà en el món de l’italià Pier Paolo Pasolini. Així, tancaran la trilogia de Tràfec Teatre sobre poetes, primer va ser Salvador Espriu i després Federico García Lorca.
En aquesta edició del premi de teatre Caixa Manlleu també van ser guardonats la companyia Pasta de Moniato d’Olot que va obtenir el segon premi amb l’espectacle “Equilibri artificial” i l’Agrupació Teatral de Calaf que va ser tercer per l’adaptació que han fet de “El Florido Pensil”.