Borredà acollirà la primera fira de formatges artesans de Catalunya, el 12 i 13 de setembre

Mostrar la qualitat dels formatges artesans de Catalunya. Aquest és un dels objectius de la primera Fira de Formatges, que es farà a Borredà els dies 12 i 13 de setembre. Una mostra que també pretén donar a conèixer la relació i el dia a dia dels diferents sectors que intervenen en la venda de formatges artesans.
La fira comptarà amb una gran varietat de formatges artesans, gràcies a la participació de 23 empreses formatgeres d’arreu de Catalunya. Entre els actes previstos, hi ha una trobada intersectorial del formatge artesà català. Segons el formatger Antoni Chueca, de la formatgeria ‘La Bauma’ de Borredà, serà molt interessant perquè és la primera vegada que es fa.
Altres actes que s’han programat per aquesta fira són la presentació de l’audiovisual “El formatge artesà català”, dos tallers de formatgeria per a nens i nenes, degustació de formatges i un sopar gastronòmic. Tot plegat, el segon cap de setmana de setembre a Borredà. L’alcalde de la població, Joan Roma, ha destacat que Borredà vol oferir als visitants paisatges magnífics, una bona arquitectura, i iniciatives com la mostra de formatges, amb la qualitat com a principal element.
La fira forma part de la campanya “Posa el berguedà al teu plat” del Consorci de Formació i d’Iniciatives (CFI) Cercs-Berguedà, que té per objectiu posar en valor els productes agroalimentaris de la comarca, tal com ha comentat ell gerent del CFI, Eduard Barcons, que ha recordat que els productes agroalimentaris generen llocs de treball i donen riquesa al territori, i ha recordat els quatre objectius per aquest any.
La Fira de Formatges l’organitza la formatgeria artesanal La Bauma, de Borredà, i l’associació Acrefa, amb el suport de l’Ajuntament de Borredà, el Consell Comarcal del Berguedà i el CFI, així com també compta amb la col·laboració de la Generalitat i la Diputació.