L’Associació de Veïns del barri de Santa Eulàlia de Berga lamenta que l’Ajuntament no escolti més a tothom alhora de prendre algunes decisions. Dissabte no hi va haver mercat setmanal al passeig de la Indústria ja que era un dia festiu no comercial, és a dir, que el comerç no podia obrir. L’Ajuntament va prendre aquesta decisió perquè encara que cap llei prohibia que es fes el mercat, des de la regidoria de Comerç es va considerar més coherent que si les botigues no podien obrir, tampoc no hi hagués mercat setmanal.
Es dóna la circumstància que el barri de Santa Eulàlia va proposar, a principis d’aquest any, fer un mercat setmanal propi, que fos complementari, al que es fa els dissabtes al Vall. Aquesta proposta va quedar en no res, davant l’oposició de l’Ajuntament que va al·legar que l’ordenança que regula al municipi la venda no sedentària només permet fer el mercat dels dissabtes al passeig de la Indústria. El president de l’entitat veïnal, Rafael Febrero, ha lamentat en una entrevista a Ràdio Berga que dissabte no es fes el mercat setmanal i ha recordat que quan des de Santa Eulàlia es va demanar poder fer un altre mercat setmanal, l’Ajuntament va fer cas de l’opinió de l’associació Bergacomercial i va aturar el tema. Rafael Febrero demana que el consistori escolti més a tots els sectors de la ciutat i considera que en temes com aquest els botiguers tenen molta influència. Segons el president veïnal, “en qüestions com aquesta sembla que hi ha persones que s’escolten més que altres”.
Els paradistes del mercat van lamentar la decisió del consistori perquè en ple mes d’agost el turisme porta més compradors a la ciutat. Per això Febrero diu que és “una contradicció” que es vulgui potenciar el turisme, però alhora s’impedeixin activitats que són bones per aquest sector com és el mercat.
En el cas del mercat de Santa Eulàlia, Febrero lamenta que la idea es desestimés sense esperar a tenir el projecte definitiu sobre la taula, emparant-se en una normativa de fa 25 anys, segons la qual a la ciutat, de mercat només se’n pot fer un. Des de l’Associació de Veïns de Santa Eulàlia no es descarta que, si canvia la normativa, es torni a proposar a l’Ajuntament fer un mercat setmanal al barri.

