El director català Eduard Cortés estrena demà a tot l’estat, també a Berga, “Ingrid”. La pel·lícula explica l’amistat entre l’Àlex i l’Ingrid. L’Àlex, interpretat per Eduard Farelo, és un professor d’universitat de 40 anys i en excedència, que acaba de ser abandonat per la seva dona. Es canvia de casa i al nou edifici té com a veïna Ingrid (Elena Serrano), una jove artista de 22 anys, que viu “en una casa sense portes, on entra qui vol i es fan festes, performances i concerts”, tal com ha explicat en una entrevista al programa “Berguedà Matí” de Ràdio Berga, el director de la pel·lícula, Eduard Cortés.
El film proposa un viatge desconcertant al costat fosc i autodestructiu d’aquesta jove. El repartiment està encapçalat per Elena Serrano, una dissenyadora que no havia fet mai d’actriu en una pel·lícula, i Eduard Farelo, a més de Victòria Pagès. Però també hi apareixen bloggers i creadors de tota mena de disciplines artístiques que s’interpreten a ells mateixos, com Micka Luna, Krakovia, Russian Red, Manos de Topo i Love of Lesbian.
Fa uns cinc anys, Eduard Cortés va començar a descobrir els llocs d’Internet on tota mena d’artistes joves donaven a conèixer el seu treball. Així va descobrir una noia que ha inspirat el personatge principal de la pel·lícula. Segons el seu director, “Ingrid” és una pel·lícula “especial i desconcertant”, que requereix que l’espectador la miri amb la ment molt oberta. Cortés remarca que “si entren en la història, per la seva originalitat i singularitat, els donarà moltes satisfaccions. Hi ha moltes actuacions musicals, de manera que té un ritme trepidant”. El director català ha explicat també que ha intentat que el guió no tingués molt pes en la pel·lícula, és a dir, “que l’espectador no senti que està veient alguna cosa manipulada per un guionista”.
“Ingrid” es va presentar al passat Festival de Cinema Fantàstic de Sitges i a partir de demà serà a sales de tot l’estat.

