First Stop

General

El president de CiU al Berguedà es mostra a favor de fer millores a l’actual C-16 de Berga a Bagà

El president de CiU al Berguedà, Ramon Minoves, defensa que el Berguedà no es pot deixar perdre qualsevol inversió que serveixi per millorar les condicions de la C-16, l’eix del Llobregat, a partir de Berga. Minoves considera positiva que la Generalitat vulgui fer obres de millora en aquesta carretera, sempre i quan això –diu– no “hipotequi” un futur desdoblament complet de la via. Minoves contradiu així el posicionament d’alguns dels alcaldes dels municipis afectats i que són del seu propi partit, com el de Berga, Juli Gendrau, i l’alcaldessa i diputada al Parlament, Montserrat Ribera, que creuen que acceptar que s’afegeixi un tercer carril a l’actual traçat de la carretera seria un error, ja que dificultaria un possible desdoblament de quatre carrils.
El president de CiU a la comarca creu que val la pena tenir en compte el projecte que presenti la Generalitat, si aquest permet anar fent millores “de mica en mica”, de manera que finalment es puguin construir els quatre carrils. També comenta que el fet de veure de bon ull que es facin millores al traçat actual no implica que no s’hagi de continuar “apostant pels quatre carrils” i assegura que “una manera de forçar aquest desdoblament és facilitar el trànsit en aquesta zona”. Això sí, també demana “anar més enllà” i que es pressioni al govern de l’estat perquè “faci l’enllaç des del Túnel del Cadí fins a la frontera i connectant a la Cerdanya nord amb La Tor de Querol.
Minoves reconeix, però, que aquest tema encara no s’ha tractat en els òrgans representatius del partit a la comarca i que per ara hi ha diversitat d’opinions i explica que ara cal parlar d’aquest tema per tal de “buscar el màxim de consensos”. Convertir en autovia els pocs més de 20 quilòmetres de la C-16 de Berga a Bagà costa prop de 700 milions d’euros, una inversió que –diu Minoves– “en aquest moment, no hi ha cap administració capaç de poder-la assumir”.

Comentaris