800 persones corren la Sant Silvestre de Berga, enguany solidària amb la pobresa energètica

La tradicional cursa que es fa a Berga cada 31 de desembre, la Sant Silvestre, va comptar enguany amb 800 participants, concretament 799 inscrits a les tres proves que es van disputar dimarts a la tarda.
La cursa absoluta, de 5 quilòmetres, la va guanyar Riki Hierro, en categoria masculina; i Emma Roca, en femenina.
Riki Hierro, del Club Atlètic Berga, que és l’entitat que organitza la Sant Silvestre, va acabar amb un temps de 16 minuts i 14 segons. El segon lloc va ser per a Xavi Tomasa, també del Club Atlètic Berga, amb 16 minuts i 21 segons. I en tercera posició va acabar Albert Comellas, de Mountain Runners del Berguedà, amb un temps de 16 minuts i 27 segons.
En fèmines, la barcelonina Emma Roca, va guanyar amb 18 minuts i 54 segons. Ester Reguant, del Club Atlètic Berga, va quedar segona amb un temps de 20 minuts i 9 segons. I la tercera va ser Judit Franch, de Mountain Runners, amb 20 minuts i 20 segons.
Pel que fa la cursa de 300 metres, els primers classificats van ser Pol Toran, Iker Garcia i Aitor Valle, tots de Berga. I en la prova de 600 metres, la victòria va ser per a Enric Baños, també de Berga. El segon, Iker Urgelés, de Berga, i el tercer classificat va ser Tomeu Comellas, de la Nou de Berguedà.
Aquest any, amb la Sant Silvestre, el Club Atlètic Berga s’ha volgut sumar a la campanya contra la pobresa energètica que organitza la Taula d’Entitats de Serveis Socials de Berga, i hi ha destinat una part dels diners de cada inscripció. En concret 50 cèntims de cada inscripció. Per tant, representa una aportació de 400 euros per a la Taula d’Entitats de Serveis Socials (Serveis Socials de l’Ajuntament, Càritas, Creu Roja, Obra del Pa de Sant Antoni, Grup Horitzó del Berguedà i Mans per l’Acció Solidària). Són entitats que treballen en l’atenció a les persones i famílies en risc d’exclusió social, per millorar les seves condicions de vida. I en concret aquesta campanya incideix en la pobresa o precarietat energètica, que és la dificultat o la incapacitat de mantenir l’habitatge en unes condicions adequades de temperatura a un preu just. Les causes principals que porten a una família a patir pobresa energètica són la precarietat econòmica, la qualitat insuficient dels habitatges i l’elevat preu de l’energia.