El cantant de les Illes Cris Juanico, un dels grans talents del panorama musical català, actuarà aquest dissabte, 22 de novembre a Gironella. És una veu reconeguda des que va liderar el grup Ja t’ho diré, tot i que la seva carrera ha seguit amb projectes propis i col·laboracions diverses. A Gironella, actuarà amb el contrabaixista Joan solà-Morales (Umpah-pah), en el marc del cicle Culturitza’t. Presentaran l’espectacle Dues Pedres, una proposta que va néixer el 2011 “amb la voluntat que les lletres i les melodies tinguin una presència molt més evident”, ha dit Cris Juanico en una entrevista a Ràdio Berga.
Cris Juanico es defineix com un músic que fa cançons pròpies i com a intèrpret de temes d’altres. Fa més de vint anys que viu la música amb passió i entrega però ha anat evolucionat segons reconeix “sí sí, els anys d’experiència i d’aprenentatge constant et fan créixer com a persona i com a artista. Ara em conec més a mi mateix, fins i tot les meves limitacions, intento estar a l’alçada sense estirar més del què puc”. Així, ha aconseguit connectar molt bé amb el públic. El seus discos i els seus concerts funcionen, també en temps de crisi. Com s’ho fa un músic per sobreviure enmig d’un panorama musical damnificat per la crisi econòmica? “Els músics, sobretot els que ens fem les cançons i les interpretem, estem en crisi sempre. Fa vint anys que la noto. Ens hem de reinventar constantment per tirar endavant projectes nous”.
En aquest sentit, Cris Juanico ja té un nou projecte entre mans. Està preparant un nou disc. “Des del 2010 que no en trec cap en solitari”, ha recordat, “i ara estic en plena composició amb la intenció de poder presentar nou CD a la primavera, amb temes nou i propis que tindran segur un aire diferent”.
Cris Juanico actuarà aquest dissabte, 22 de novembre, a l’Església Vella de Gironella. L’actuació començarà a 2/4 de 9 del vespre i el preu de l’entrada serà de 5 euros. Es poden comprar anticipades a l’Ajuntament de Gironella.
Es tanca el Culturitza’t 2014
Amb el concert de dissabte, Gironella tancarà l’edició d’enguany del Culturitza’t, un cicle d’actuacions i propostes culturals que s’organitza cada tardor amb l’objectiu de fomentar la cultura i la música. Enguany, es va encetar amb èxit a mitjans d’octubre amb el cantautor de Xàtiva Feliu Ventura. I s’ha reprès el novembre amb Carolina Blàvia, un concert de fado que es va fer dissabte passat; i ara amb Cris Juanico, que tancarà el Culturitza’t.