El Grup Bon Preu obre avui un establiment a Berga, concretament un Bonpreu al carrer Aurora Bertrana, 12. Aquest establiment disposa 1.100 m2 de superfície de venda i un aparcament amb 46 places per a vehicles. Ha suposat una inversió de 3 milions d’euros i dóna feina directa a 33 persones. Amb el de Puig Reig, aquest és – a més – el segon a la comarca del Berguedà.
Tal i com han explicat els seus responsables, durant l’acte inaugural que va fer-se aquest dimarts, el nou Bonpreu compta amb totes les seccions de frescos: fruiteria, xarcuteria-formatgeria, carnisseria, peixateria i fleca. “A part, d’un gran assortiment de productes secs amb més de 8.000 referències de les principals marques”, han asseverat. El seu horari d’atenció al públic és de dilluns a dissabte de 9’15 a 21’15 hores.
Maria Cinta Costa, cap de zona de Bages, Berguedà i una part d’Osona, ha expressat, a més, a Ràdio Berga i a l’AquíBerguedà.cat “el convenciment que el tarannà de Bon Preu, de ser una empresa catalana que etiqueta en català i creu en el producte de proximitat, encaixarà molt fàcilment amb el tarannà i la manera de fer de Berga”. Costa ha destacat també la importància d’oferir aquest supermecat al barri de la Font del Ros. Un barri de la ciutat que ara mateix portava ja uns mesos sense disposar d’aquest tipus de comerç.
En aquest sentit, també ha parlat l’alcalde de Berga, Juli Gendrau, que era també a la inauguració. “L’arribada de Bon Preu és una aposta també important per la ciutat, a vegades ens han de venir a dir des de fora que val la pena fer apostes fortes per la nostra ciutat”, ha dit. I ha afegit que: “És una demanda que ens van fer els veïns de la zona, això també cobreix el buit que havia deixat el supermercat que havia marxat d’aquest mateix espai”.
Empresa familiar
El Grup Bon Preu és una empresa familiar catalana del sector de l’alimentació que va néixer a Manlleu (Barcelona) fa més de 40 anys. La família Font i Fabregó ja tenia parada a places i mercats a principis del segle XX. El 1974 va obrir el primer establiment Bonpreu a Manlleu, i el 1988 a Vilafranca del Penedès, el primer Esclat que també va ser el primer hipermercat a tot Catalunya.
El Grup Bon Preu, propietari de les ensenyes Bonpreu, Esclat i EsclatOil, va obtenir de vendes netes (sense IVA) el 2014 més de 888 M€, un 8’4% més que l’exercici anterior.
Actualment disposa de 197 establiments repartits per tot Catalunya. I l’empresa atribueix aquests bons resultats “a la satisfacció que els nostres models d’establiment, Bonpreu i Esclat, generen en el consumidor i a l’alta competitivitat en els preus”. Tal i com ha explicat Toni Amblàs, director comercial de Bon Preu a aquesta emissora.
Criteri de proximitat
El grup, a més, aposta per un model d’establiment “amb un ampli ventall de productes i marques de referència a uns preus altament competitius”, en què es posa una especial atenció als productes frescos de qualitat i proximitat, i s’ofereix un servei d’atenció al client molt acurat, segons ha assegurat el mateix Amblàs.
Pel que fa als productes frescos, es prioritzen productors de proximitat que garanteixin qualitat. “Aquest és un criteri compartit amb els consumidors, que cada vegada més, volen trobar a les botigues productes artesans de proximitat per la seva qualitat i pel seu compromís amb els productors locals”, han afirmat. Aquesta actitud, per part del grup, també reafirma – han dit els seus responsables – “el seu compromís amb el desenvolupament del territori tot fomentant el consum local i, per tant, l’economia més propera”.
En aquest sentit, el Grup Bon Preu ha signat darrerament un acord amb ACREFA (Associació Catalana de Ramaders Elaboradors de Formatgers Artesans) pel qual en els establiments Bonpreu i Esclat es poden trobar més de 50 referències entre formatges, mató, flams, iogurts, quefir, pastissos i llet fresca.
FOTO: Acte inaugural de l’establiment Bon Preu a Berga, al carrer Aurora Bertrana, aquest dimarts a la tarda. AUTOR: Ricard Codina