Marc Coma: “em quedo amb les crítiques constructives. Les altres, solen anar lligades als resultats”

Per molts un Dakar poc dur, un Dakar on la navegació no ha arribat fins la segona setmana, un Dakar que ha semblat més un Ral·li que un Raid. Però també un Dakar on la seguretat ha estat més present que mai. En tot cas, un Dakar atípic però que, pels amants del motor, no deixa de ser la prova més dura i espectacular del món. A l’Entre Rivals, el programa d’esports  de Ràdio Berga dels diumenges (de 2/4 de 8 a 9), hem parlat el director esportiu, Marc Coma, d’Avià.

L’expilot de motos valora molt positivament el Ral·li Dakar 2016, tot i els problemes previs amb la retirada de Perú i el fenomen atmosfèric del Niño. “Dins del context en què ens trobàvem estic molt content, crec que s’ha vist una cursa molt interessant esportivament, on hem vist una gran varietat de pilots competint per guanyar”, assenyala.

El Dakar, que ha acabat aquest diumenge 17 de gener, s’ha caracteritzat pel nombre de canvis i anul·lacions de les etapes, fet que ha propiciat que molts pilots es queixessin d’aquesta inestabilitat. En aquest sentit, Coma diu que: “hem de ser madurs i quedar-nos amb les crítiques constructives ja que les altres van lligades, en moltes ocasions, als resultats esportius, i això també s’ha de tenir en compte.”

Tot i ser un Dakar poc dur per molts, Coma ha destacat que enguany només han acabat el 63% d’equips respecte el 67 %  de l’any en què el Dakar va començar a Lima i va acabar a Santiago de Xile.

El d’Avià ha traspassat la línia de pilot a organitzador i ho ha fet prioritzant la seguretat. “Aquest any tots els pilots que van començar el Dakar han tornat i per mi és el fonamental”, ha comentat Coma.

El fet de treballar amb ASO (Amaury Sport Organisation) ha permès a Coma veure realment què hi ha darrera d’una cursa de les magnituds del Ral·li Dakar. “La perspectiva és totalment diferent, he pogut descobrir la cursa a nivell logístic, tota la part de televisió, de producció…”, reconeix. Tanmateix, l’expilot de motos ha insistit en què hi ha molts aspectes a coordinar des de la direcció del Dakar.

Després d’aquest any d’experiència com a director esportiu, Marc Coma descarta tornar a competir amb motos però deixa a l’aire la idea de participar-hi en cotxes. “Ara estic totalment involucrat i concentrat en aportar tot el que pugui al Dakar en les properes edicions. Després,  ja es veurà què passa en un futur”.

Coma va arribar a la direcció del Dakar quan el recorregut de l’edició que va acabar ahir ja estava decidit. Per tant, tot i que el seu segell en el Dakar 2016 és innegable, no va participar-hi des d’un inici. En aquest sentit, ja té ganes de més. El d’Avià ja pensa en l’edició del 2017. Una edició que sí que serà 100% marca Coma.

FOTO: Marc Coma en una foto extreta del seu Facebook feta a l’Argentina, pocs dies abans d’acabar-se el Dakar.