Bagà, Berga, Cercs, Societat

ERC a l’Alt Berguedà s’oposa al projecte previst a la C-16 i demana autovia de Berga a Bagà

ERC a l’Alt Berguedà s’oposa al projecte previst a la C-16 i demana autovia de Berga a Bagà

ERC a l’Alt Berguedà demana a la Generalitat el desdoblament íntegra de la C-16, eix del Llobregat, de Berga al Túnel del Cadí (Bagà), oposant-se així al projecte en què avança la Generalitat: autovia fins a Cercs seguint el traçat actual de carretera, i tercer carril reversible fins a Bagà.

Aquest és el compromís que va anunciar el desembre de l’any passat Santi Vila coma conseller de Territori i Sostenibilitat. Ara hi ha la carretera desdoblada (4 carrils) fins a Berga, i el projecte contempla allargar l’autovia 6,5 quilòmetres més, fins a Cercs. No fins a Bagà. En aquest sentit, el mateix projecte preveu fer un tercer carril reversible de Cercs a Bagà, en un tram de 13,5 quilòmetres. Aquest tercer carril es formarà mitjançant una màquina de transferència, que desplaçarà transversalment la barrera de formigó que separa els sentits de la circulació per permetre o dos carrils en sentit nord per facilitar la circulació de sortida cap a la Cerdanya, o dos carrils en sentit sud per als dies de retorn en què el trànsit és intens i les cues considerables.

Per a ERC és “imprescindible” que totes les inversions que es facin en aquesta carretera “siguin exclusivament destinades i dissenyades a convertir l’actual carretera en autovia. Pensem que ha de ser prioritat absoluta per millorar la seguretat de la via i reduir les retencions dels caps de setmana”. Esquerra proposa per consolidar la C-16 com a nova via de connexió amb Europa “anar construint per fases, en funció del pressupost de la Generalitat, el projecte de desdoblament de tot el tram de Berga a Bagà.

El cost total de l’obra supera els 140 milions d’euros, una inversió que segons ERC a l’Alt Berguedà “no és prioritària si no és per realitzar el desdoblament per fases previst al projecte de millora general de la C-16 de Berga a Bagà del 2009″, i proposen “començar pel tram Cercs-tèrmica i no pel tram urbà de Berga”.

Estic amb tu

La previsió és acabar la redacció del projecte durant aquest 2016 perquè les obres es puguin començar l’any que ve. És el calendari en què es treballa, segons ha dit Ricard Font, secretari d’Infraestructures i Mobilitat, que aquesta setmana s’ha reunit amb alcaldes berguedans per tornar a posar sobre la taula l’estat del projecte i consensuar-lo, tenint en compte que les obres provocaran alteracions, per exemple les entrades i sortides dels pobles a la carretera, per això es vol treballar conjuntament per  veure quines afectacions hi pot haver i com es poden resoldre.

 

FOTO: Carretera C-16 al terme municipal de Cercs, tram que es desdoblarà / AUTOR: Marc Canturri

 

autovia C-16 Carretera carril reversible desdoblament Eix del Llobregat Obres

Comentaris