Berga estrena portal de transparència i seu electrònica, amb possibilitat de fer 22 tràmits online

Conèixer de prop com l’Ajuntament de Berga gestiona el pressupost, l’endeutament, les licitacions en tràmit, quines empreses contracta, els convenis, les subvencions, els béns patrimonials (aquest punt, properament), entre d’altra informació és el què incorpora la pàgina web de l’Ajuntament de Berga, ajberga.cat. S’ha posat a l’abast el portal de transparència amb cinc grans blocs: informació institucional i organitzativa; gestió econòmica; acció de govern i normativa; contractes, convenis i subvencions; i catàleg de serveis i tràmits.

D’aquesta manera, la ciutadania pot consultar en tot moment, via Internet, la gestió municipal (des del 2011). Així com també, gràcies a la seu electrònica que s’ha creat, fer tràmits online. Fins ara no se’n podia fer cap o pràcticament cap i ara se’n poden fer 22, amb la previsió d’incorporar-ne 50 més el setembre. En total els berguedans podran fer 72 tràmits online, com ara instàncies, queixes i suggeriments, comunicació prèvia d’obra, i de canvi de titularitat d’activitats, entre d’altres.

Entrant al web de l’Ajuntament de Berga, ajberga.cat, i clicant a la pestanya de seu electrònica es pot accedir a tota aquesta informació nova, tant els tràmits com a govern obert i transparència, on s’hi ha inclòs tot el gruix d’informació determinat per Llei i a més altra informació que l’equip de govern de la CUP hi vol fer constar encara que no sigui obligat. Per exemple, els béns patrimonials de tots els regidors de l’Ajuntament de Berga. En aquest cas encara no està operatiu perquè segons ha explicat l’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, “no tenim les declaracions de renda del 2015 de tots els regidors, quan les tinguem ho incorporarem al web”.

Tècnics i personal de l’Ajuntament de Berga “han fet un gran esforç” -s’hi treballa des del novembre del 2015- per poder disposar d’aquest nou portal de seu electrònica i transparència, “ja que tot i que alguna informació ja s’incloïa al web, la majoria és nova”, ha dit l’alcaldessa. Ha afegit que “per a l’equip de govern és molt important per garantir els drets que totes les persones del municipi han de tenir, i així seguirem, el web l’anirem actualitzant constatment. És un pas més per acostar l’Ajuntament a la ciutadania”.

Per tal que la ciutadania faci ús d’aquest nou portal de transparència i seu electrònica, l’Ajuntament de Berga programarà, pel setembre, xerrades dirigides sobretot a entitats i empreses per explicar el funcionament del portal. També d’aquí a unes setmanes es presentarà un nou sistema d’identificació digital, l’IdCAT Mòbil, que permetrà iniciar els tràmits electrònicament d’una manera molt més senzilla, basat en contrasenyes que s’envien al mòbil de la ciutadania, sense necessitat d’instal·lar certificats a l’ordinador ni cap tipus de complexitat tecnològica.

 FOTO: L’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, presentant les novetats / AUTORA: Anna Costa

X