L’escola Santa Eulàlia, de Berga, es consolida com un referent en l’ensenyament integrat de llengües

El projecte pedagògic i el treball de les llengües de l’escola Santa Eulàlia, de Berga, ha cridat l’atenció al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i a diversos centres educatius d’arreu del territori català.

Dijous passat, 20 d’octubre, Montserrat Comellas i Anna Maria Guijarro, professores de llengua a l’escola, van fer una ponència a la Casa del Mar de Barcelona en unes jornades adreçades a directors, caps d’estudi i professors de llengües de Catalunya. Per encàrrec del Departament d’Ensenyament i tal com ja havien fet a finals de juny en una posada en comú d’experiències amb altres centres, Comellas i Guijarro hi van presentar dues experiències emmarcades dins el projecte del Tractament Integral de Llengües (TIP) que l’escola Santa Eulàlia va realitzar el curs passat amb alumnes de cicle mitjà i superior i que aquest any ha ampliat a tots els cursos de primària. Comellas ha explicat a l’AquíBerguedà.cat: “Vam sortir-ne molt contentes, ja que ens va servir per veure que la feina que nosaltres fa temps que fem interessa a la resta d’escoles.”

Una de les experiències presentades es vaIMG_5900 (1) aplicar l’any passat als alumnes de quart i consistia en un projecte de comunicació que començava a la classe de català, continuava a la de castellà i acabava a la d’anglès. L’altra idea presentada consistia a fer un text instructiu a classe de plàstica en la llengua que l’alumne triés. Segons Comellas, “el fet d’introduir llengües com l’àrab i el romanès va servir per motivar nens que les conceben com a maternes i per cridar l’atenció dels altres”.

El perfil de l’alumnat, clau

Santa Eulàlia és un barri dels afores de Berga que es caracteritza, entre d’altres coses, per ser un dels indrets més multiculturals de la ciutat. En aquest sentit, segons la mestra del centre Montserrat Comellas, l’escola Santa Eulàlia “aprofita la diversitat cultural que existeix entre l’alumnat com una eina per a motivar els nens i nenes i, així, millorar el seu rendiment acadèmic”.

FOTOS. Montserrat Comellas i Anna Maria Guijarro en la ponència de dijous passat a Barcelona | Nens de l’escola de Santa Eulàlia / Cedides. 

X