Nit complicada a la C-16 entre la Cerdanya i Bagà. Després d’una tarda complicada en què la congestió cada cop era més difícil de solucionar, els serveis d’emergències van informar, passades les 9, que la circulació al túnel del Cadí quedava tallada i es desviava el trànsit procedent de Puigcerdà cap a la Seu d’Urgell, per la N-230 i la N-260.
El retorn massiu dels esquiadors cap a casa, sumat a les fortes nevades que van caure a la Cerdanya i a l’Alt Berguedà, va protagonitzar unes últimes hores de diumenge on la C-16 va ser un dels punts viaris calents de Catalunya. Es van formar cues de fins a 17 quilòmetres entre Bagà i Bellver.
Davant el col·lapse, es va decidir tallar el túnel durant uns minuts, desviant els conductors de Puigcerdà cap a la Seu d’Urgell. Minuts més tard, la Direcció de Carreteres va decidir aixecar barreres per intentar desbloquejar la situació i començava a donar pistes del motiu que feia que el col·lapse fos cada cop més gran: “Hi ha cues molt importants fruit dels controls pels vehicles que no duen cadenes”, asseguraven els serveis d’emergència en un tuit.
– Carreteres de la Generalitat ha ordenat aixecament barreres C-16
– A la C-16 cal cadenes i hi ha cues molt importants fruit dels controls pels vehicles que no duen cadenes
– @transit RECOMANA EVITAR la C-16— Protecció civil (@emergenciescat) February 4, 2018
Poques hores després de reobrir el túnel del Cadí, els serveis d’emergències de la Generalitat van recordar un cop més a través de les xarxes socials que calia dur cadenes a la C-16. El missatge era cada cop més contundent: “Els conductors que no duen cadenes generen majors cues i augmenten el perill d’accidents”.
SI US PLAU!!!!!!! CONDUCTORS que NO DUEU CADENES NO intenteu passar dels punts on es fixa que NO podeu passar.
ES GENEREN MAJORS CUES i PERILL D'ACCIDENTS— Protecció civil (@emergenciescat) February 4, 2018
Durant la nit, i a base de paciència, la congestió s’ha pogut anar resolent. A hores d’ara, el Servei Català de Trànsit manté l’obligació de cadenes entre Bagà i Bellver i, a més, restringeix el pas a vehicles de tercera categoria (camions i vehicles articulats).