Gironella també tindrà carrer 1 d’Octubre. L’Ajuntament preveu aprovar dilluns en sessió plenària el bateig del carrer que es va construir fa cosa d’un any per facilitar l’accés al nou supermercat Bonpreu del centre de la vila.
El consistori va acordar amb l’ANC de Gironella i el CDR local impulsar alguna acció que recordés la jornada del referèndum al poble. Entre les possibilitats, hi havia convertir un dels carrers de la vila en carrer 1 d’octubre i l’Ajuntament va proposar batejar així el nou carrer del centre del poble, que, a més, és a tocar d’un dels col·legis del referèndum: la llar d’infants l’Estel. “De moment només hi ha el supermercat, i això facilita les coses. A la llarga hi han d’anar habitatges“, ha dit l’alcalde, David Font, en declaracions a l’Aquí Berguedà.
A banda, l’Ajuntament ha volgut fer coincidir el bateig amb l’1 d’octubre. Per això, ha convocat un ple extraordinari on aprovarà el nou nom del carrer.
Una jornada de records
El bateig del carrer 1 d’octubre serà la cloenda d’una jornada de records i reivindicació a Gironella. A les 12 del migdia el poble s’aturarà i es llegirà el manifest de l’AMI a la plaça de la Vila. A 2/4 de 4 de la tarda, sortiran els autocars cap a la manifestació de Barcelona.
I a les 7, hi haurà un acte institucional que pretén recordar com va ser la jornada del referèndum a Gironella. “Vindrà a ser com un diàleg amb tots els protagonistes que ho van fer possible: des de gent que tenia paperetes i urnes fins a persones que van passar-se el dia en algun col·legi”, ha explicat Font.