Especial

Diari d’actuacions en un estat d’alarma: què ha fet l’empresa energètica PEUSA

La notícia corre imparable: en un marge màxim de 48 h el govern central decreta l’estat d’alarma per coronavirus. La població té l’obligació de tancar-se a casa, excepte les persones ocupades en tasques imprescindibles. L’activitat econòmica només pot continuar a distància, o s’ha d’aturar. La primera i ràpida reacció de l’empresa energètica del Pirineu PEUSA, ubicada a la Seu d’Urgell, és garantir el 100% del servei i posar a disposició dels usuaris canals de contacte permanents. PEUSA subministra energia 100% renovable a tot Catalunya i, en especial, el Pirineu, territori amb el que s’identifica i manté un fort lligam social i mediambiental.

El repàs de les accions que PEUSA activa a partir d’aquest moment posa el focus en aportar seguretat a les persones, en un moment d’incertesa que pot contemplar no poder pagar els subministraments bàsics.

Divendres 13 de març de 2020

La primera reacció de la firma proveïdora d’electricitat i gas és reforçar l’atenció als usuaris per les vies no presencials, com ara l’Oficina Virtual, el correu electrònic, el web i les xarxes socials, a més del telèfon gratuït d’atenció. Un cop l’estat d’alarma és actiu, PEUSA activa els protocols de confinament del personal, reducció de la mobilitat a casos estrictament necessaris i el teletreball. Només surt al carrer l’equip de persones imprescindible per assegurar el subministrament energètic, reparar avaries o casos d’urgència.

Els carrers dels municipis del Pirineu es buiden, les persones passem tot el temps a casa i les empreses redueixen considerablement la seva activitat. Dies de neu el mes de març, fred rigorós i la pluja intensa i persistent de l’abril no han aturat la prestació de servei per part de PEUSA. Ni tampoc l’atenció als clients a distància.

PEUSA_càrrega vehicle elèctric_març2020 (Medium)

Dijous 19 de març de 2020

Un cop l’empresa pot assegurar el subministrament d’electricitat i gas, centra la seva mirada en les persones, tant l’empresa com el client domèstic i particular. El moment és crític i pot derivar amb certa rapidesa en situacions de vulnerabilitat i pobresa energètica. Conscient d’aquesta realitat, PEUSA impulsa quatre grans accions, amb la voluntat última que ningú hagi de prescindir del subministrament elèctric o de gas.

Divendres 27 de març de 2020

A continuació, PEUSA es focalitza en el suport a persones en situació vulnerable, per ajudar-les a cobrir necessitats bàsiques i a assumir el cost dels subministraments essencials, en un context d’activitat econòmica reduïda a mínims o paralitzada. L’empresa contribueix amb 50.000 € a posar en marxa accions concretes al conjunt d’usuaris del Consorci d’Atenció a les Persones de l’Alt Urgell, que assumeix la gestió econòmica com a mesura de transparència i pel compromís de PEUSA d’assegurar justícia social i equitat en el repartiment.

La primera realitat que es contempla és el suport a persones en situació vulnerable i, a continuació, donar suport a la probable dificultat per fer front a factures dels  subministraments essencials, en un context d’activitat econòmica reduïda a mínims o aturada. PEUSA contribueix amb 50.000 € a posar en marxa accions concretes i en delega la gestió a una entitat pública, com a mesura de transparència en la gestió i del compromís per assegurar justícia social i equitat en el repartiment.

La possibilitat d’ajornar o fraccionar pagaments també és una opció que es posa sobre la taula. Així com l’assumpció per part de l’empresa de determinats costos en casos especialment crítics.

De forma paral·lela, la companyia ofereix a empreses i a treballadors autònoms la possibilitat de reduir la potència contractada durant un període determinat de temps, i recuperar-la més endavant sense cap tipus de cost. Aquest és un servei del que ja gaudeixen els nostres clients del Berguedà.  En total, són més de 200 les peticions de negocis i locals per reduïr la potència contractada, que han generat un estalvi global que supera, pel moment, els 160.000 euros.  Un gran avantatge per al teixit industrial i del comerç de la zona. Més endavant, la firma urgellenca assumirà el càrrec econòmic que aquesta gestió implica en els casos

PEUSA aporta 50mil euros

Dijous 2 d’abril de 2020

Han passat pràcticament 3 setmanes de confinament i comencen a posar-se en evidència escenaris difícils. La següent acció que s’emprèn és la donació en espècie de l’equivalent a 4.000 Kg de productes per al Banc dels Aliments, que inclou bàsics com el sabó de mans, lleixiu, paper higiènic i bolquers, per reforçar la higiene necessària en l’època del coronavirus que ens toca viure. També formen part del lot aliments de primera necessitat, com ara 1.800 litres de llet, 105 litres d’oli, 192 litres de brou, pasta, sucre i farina.

PEUSA recapte aliment

Dimecres 15 d’abril de 2020

La vinculació de PEUSA amb el Pirineu explica el seu compromís amb el territori i que, al cap d’un mes de crisi pel coronavirus, l’empresa energètica es posi a disposició de les autoritats sanitari. L’acord és contribuir amb la compra de 1.000 bates impermeables per a ús del personal sanitari dels centres de salut locals. Són peces d’un material plàstic resistent que produeix la firma amb seu a Solsona Pensilvania Tèxtil.

Divendres 24 d’abril de 2020

L’excepcionalitat de les mesures impulsades fins ara per part de PEUSA té com a comú denominador la voluntat d’aportar tranquil·litat i donar el màxim suport a les famílies més vulnerables, en una realitat sovint tan límit com l’actual pandèmia provocada pel Covid-19. L’energètica del Pirineu valora noves iniciatives d’ajuda i suport, sobretot als més vulnerables en l’àmbit geogràfic pirinenc.

PEUSA renovable sostenible compromesa

Article patrocinat

Estic amb tu

Comentaris