Els veïns de Sant Jordi organitzen aquest cap de setmana el Roseret confinat, amb un programa per fer des del balcó

Aquest cap de setmana Sant Jordi de Cercs havia de celebrar la seva Festa Major, el Roseret, però el Covid-19 els va xafar la guitarra. La festa va quedar suspesa fins que els veïns del carrer Confederació van decidir organitzar un pla B des dels balcons. La iniciativa veïnal ja ha aconseguit el suport de l’Ajuntament i la Comissió de Festes.

El programa està pensat perquè totes les activitats es facin des de casa. N’hi ha quatre per dissabte i dues per diumenge al matí. Dissabte, de 10 a 13h, hi ha un concurs de dibuix indoor per a totes les edats. Per participar-hi cal enviar el dibuix a través d’Instagram al compte de l’organització (@confederacio_vs_covid19). Es penjarà al mur de l’organització i les obres amb més ‘likes’ tindran premi.

Un bingo solidari

A partir de les sis de la tarda hi haurà un bingo solidari, l’acte central del Roseret confinat. El bingo es farà des dels balcons i les finestres. Cada cartró val 5 euros i es pot comprar a la Farmàcia Corominas, el Forn de Sant Jordi i a la Fruiteria Jon fins dissabte a les 12h. Els números es cantaran amb un micròfon des del carrer Confederació. Per qui no visqui a prop, es crearà un grup de WhatsApp amb tots els participants i s’hi aniran dient els números que surtin.

Els diners que es recaptin en aquest bingo es destinen a la campanya #joemcorono, que recapta diners per a la recerca de fàrmacs per combatre el Covid-19. Els premis són productes que entitats i establiments han cedit. L’organització els farà arribar als guanyadors respectant les mesures de seguretat.

Vespre de bikinis i discoteca

A dos quarts de 8 de la tarda (19.30h) hi haurà una bikinada popular. L’objectiu és que la gent de Sant Jordi es faci el seu bikini i se’l mengi al balcó, acompanyat dels veïns que també surtin.

Una hora més tard, hi haurà discoteca mòbil. L’organització és clara: “Volem que tot el poble s’uneixi a la gran festa que hem muntat durant més de 40 dies al carrer Confederació. Organitzeu-vos a cada carrer perquè no quedi ni un racó sense música”.

Diumenge de sardanes i cargols

Diumenge hi haurà dos actes abans de dinar. El primer és una ballada de sardanes confinada. La idea és que els residents es preparin un vermut domèstic i surtin al balcó a ballar alguna sardana.

Mitja hora després, hi haurà “la cargolada a l’estil Juan Palomo”. En aquest cas, l’organització demana als veïns que preparin la seva olla de cargols i se la mengin al balcó. “Que el virus no ens faci perdre les tradicions”, conclouen.

X